Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Tico

cielak@mikrohd.com.pl, 23 lat temu
Silnik 0.8 41KM 30kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 50 tys. km
Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Świetna bryka dla 3 osobowej rodziny jeśli chodzi o mobilność. Dodałbym tani w eksploatacji, ale to nieprawda bo wszystko wymienia się znacznie częściej. Dużo miejsca w środku, dynamiczny silnik (napradę polecam zamontowanie magnetyzera - nie chodzi o spalanie, ale wzrost elastyczności + czyściejsze spaliny = większe bezpieczeństwo + późniejsza wymiana katalizatora:D. Oprócz tego nie chciałbym nim nigdy w nic uderzyć, bo szanse niewielkie. Polecam po gwarancji olać ASO i serwisować wg książki u dobrego mechanika. Znacznie taniej i lepiej (przynajmniej w moim przypadku). Za przegląd po 40 tys. chcieli 500 zł + VAT. U mechanika zapłaciłem 160, a w stos. do ASO nie wymieniał tylko na moją prośbę oleju w skrzyni biegów. Poza tym zrobił test drogowy!!!! W ASO nie znają tego pojęcia:DDDD
Wrażenia
5,0
Silnik
Byłoby niżej ale zamontowałem magnetyzer - naprawdę wzrost elastyczności i przyspieszenia (o ile można o nich mówić)
4,0
Skrzynia biegów
Standard
3,0
Układ jezdny
Małą stabilność (nie wymieniłem jeszcze oryginalnych opon), częsta wymiana łożysk w kołach (szczególnie tył - teraz mam polskie - dużo lepsze od koreańskich), nieźle jeździ się po koleinach (cieniutkie oponki:D)
Komfort
5,0
Widoczność
Bajka w każdym kierunku, pozwala na wielką precyzję manewrów
4,0
Ergonomia
OK, zostaje sprawa tylnej wycieraczki: umiejscowienie i tryb działania (mogłaby działać jak tylna ze spryskiwaczem - na jedno wciśnięcie)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie narzekam, zimą się dość szybko nagrzewa, a latem świetnie chłodzi (wiatr z dmuchawy w oczy:D)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w zasadzie jak na tą wielkość mogłoby być 5, ale jest trochę wąsko. Jak wsiadłem z ojcem (Ja 185 i 90 kg, on 182 i 100 kg) to poczułem się jak w autobusie w szczycie:D
3,0
Wyciszenie
Mówiąc krótko przy 110km/h jest głośny na mój gust jak maluch przy 70km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie między 4,3 (trasa 100-110) a 7 (miasto, zima, 3km do pracy i wieczorem do domu)
4,0
Stosunek jakość/cena
Chcąc kupić samochów nowy, to jest to bardzo dobry wybór. Praktycznie w tej klasie cenowej jest tylko Polonez, ale jest znacznie droższy w utrzymaniu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No cóż, pedały skrzypią, z tyłu coś lata, w podwoziu coś trzeszczy. Muszę ustawiać zbieżnośc co około 10 tys. i stosunkowo szybko sypią się łożyska kół (nasze wspaniałe miejskie drogi:DDD) - naprawa dwóch tylnych nie w ASO - 120 zł ,
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nie ma kłopotów, ale to przecież dopiero 50 tys. km od nowego...
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
6,1
l/100km
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Tico