Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Tico

Radek, 12 lat temu
Silnik 0.8 41KM 30kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 16 tys. km
Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest genialny. NIGDY nie zawiódł, nie wziął ani grama oleju. Nieważne czy -20, czy +35 - odpala w ciągu 1 sek. W ciągu 13 lat wymieniłem tylko górną uszczelkę (30 pln) z własnej inicjatywy i 2 razy świece.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Wymiana wahaczy i przegubów co 3 lata
Karoseria : Brak ocynkowancych blach - korozja
4,0
Całokształt
Polecam to auto do miasta, wszelkim posiadaczom małych firm, początkującym i niebogatym kierowcom. Do bólu proste, bez bajerów, a jednak na swój sposób dość nowoczesne. Bardzo praktyczne i zaskakująco niezawodne. Należy jedynie skupić się na kontroli zawieszenia co 2-3 lata, a części do niego są w śmiesznie tanie. Tani \"koń roboczy\", który nie zawodzi NIGDY. Nie robi żadnych niespodzianek rano przy odpalaniu, choćby na zewnątrz było -20 st. Zjeździłem nim całą Polskę wzdłuż i w szerz. Silnik uważam, za przebłysk geniuszu inżyniera, który go projektował.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to najmocniejszy punkt tego auta. Zaprojektowany przez Suzuki i kupiony w całości z prawem produkcji przez Daewoo. Odpala zawsze, nieważne czy -20 czy +35, załącza ssanie i jazda.
4,0
Skrzynia biegów
Może być, jak na auto tak małe i tanie. Drążek trochę długi, ale biegi wchodzą ok.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo miękkie. Szybko się zużywa (amortyzatory, przeguby, łożyska kół). Za to części zamienne zawieszenia w śmiesznie niskich cenach. Warto kupować najlepsze amortyzatory, żeby nie mieć problemu na parę lat. Zawieszenie i tak lepsze niż w Peugeocie 206, czy 406. Samochód z sporo mniejszym promieniem skrętu niż Yaris i w/w aut. Idealne do parkowania.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do tyłu i do przodu bez porównania innymi samochodami.
2,0
Ergonomia
Wykończenie wnętrza delikatnie mówiąc - spartańskie. Słabej jakości plastiki, tylko jeden schowek. Samochód ma za to 5 drzwi i to wcale nie najmniejszych. Kształt sześciany, z którego niektórzy się śmieją umożliwia transport rzeczy, o których inne auta mogą tylko pomarzyć. Składane tylne siedzenie sprawia, że tak naprawdę mamy mikro-vana.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Powyżej 90 km/h w samochodzie głośno. Można słuchać radia, choć mnie osobiści dźwięk silnika nie przeszkadza ani trochę. Z auta wycisnąłem 142 km/h w Niemczech, ale nie polecam takich eksperymentów, bo w aucie jest głośno jak w F-16.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście przy spokojnej jeździe 5,5 litra na sto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tym samochodzie nie ma co się zepsuć. W trakcie 13 lat użytkowania: poluzowała się śruba przy tylnej półce, pękł uchwyt do zamykania drzwi od wewn., zardzewiała i odpadła osłona i rurka na kolektorze wydechowym. Wszystko naprawiłem zam przy pomocy jednego klucza i śrubokręta.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterki zawieszenia, są ogólną przypadłością, ale nie ma dramatu. Po prostu trzeba wymieniać amortyzatory, przeguby i łożyska co jakiś czas. W ciągu 13 lat użytkowania, mój egzemplarz miał 2 poważne stłuczki, więc zakładam, że ma to wpływ na późniejszą eksploatację.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daewoo Tico