Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Tico

sitnikl, 13 lat temu
Silnik 0.8 41KM 30kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 189 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001 - Oceń swoje auto
3,08
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : W tico spalanie przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Spalanie 6l gazu na 100km/h to mistrzostwo świata w tanim jeżdżeniu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : najsładszy element auta; cienka blacha podatna na korozję, trzeba badzo o nią dbać
Inne : gaźnik szybo się zużywa jeśli auto jeździ na lpg
3,0
Całokształt
Tico ma wady i zalety jak każde auto. Jest to samochód ze wskazaniem na redukcję kosztów, a więc tanie części i małe spalanie, jadnak odbija sie to mocno na jakosci.
Wrażenia
3,0
Silnik
- dobre osiągi na niższych biegach - pobiera olej, ale nie za dużo - jedna poważna usterka - pękniety tłok
4,0
Skrzynia biegów
- żadnych awarii, tylko wymiana oleju przekładniowego - przełożenia zostały przemyślanie zestopniowane, dzięki czemu samochód na nizszych biegach ma dobre przyśpieszenie
3,0
Układ jezdny
- nie najgorsze trzymanie na zakrętach - podczas użytkowania w przeciągu 50 tys. km raz wymienione zawieszenie tylne, nie wymieniane zawieszenie przednie. - wrażliwe łożyska, zwłaszcza przy zużytym zawieszeniu - tylne wymieniane raz, przednie dwa razy w przeciągu krótkiego czasu.
Komfort
5,0
Widoczność
- wąkie ranty - duża tylna szyba - dodatkowe małe okienka po bokach z tyłu.
2,0
Ergonomia
- brak podświetlania przycisków; jadąc w nocy trzeba używać ich na wyczucie - niektóre przyciski umieszczone w dziwnych miejscach - bardzo mały bagażnik, wręcz symboliczny, jednak po złożeniu siedzeń autem można przewieźć wiele rzeczy, głównie dzieki temu, że otwiera się cały tył, który dodatkowo ma prostokątny kształt - bardzo mała średnica skrętu, co ułatwie manewrowanie
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
- zimą można spokojnie jechac bez kurtki - brak klimatyzacji, ale jest nawiew zimnego powietrza z zewnątrz, gdyby to nie wystarczało można otworzyć okno.
2,0
Wyciszenie
- słychać koła - słychać szum powietrza - dzwięk silnika jest słabo słyszany w kabinie, ale może właśnie przez to co powyżej:-) - przy dużych prędkościach (ponad 100 km/h)rozmowa z pasażerem obok jest nieco utrudniona i prawie niemozliwa z pasażerem z tyłu. Jeśli jedzie się samemu trzeba podgłosić radio
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to 6l lpg na 100 km/h jest wręcz niespotykane w innych samochodach, jesli chodzi jednak o naprawy, to niwelują one wszystko co zaoszczędziło się na gazie. Mimo wszystko po przejrzeniu innych aut w dzienniku kosztów i tak wychodzi tanio.
4,0
Stosunek jakość/cena
auta są tanie, w tej chwili można nabyć jeszcze przyzwoite egzemplarze za cenę 2000 PLN - czyli pieniądze śmiesznie małe, jakość aut nie jest oczywiście duza, ale mają one sporo cennych atutów.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- spróchniałe podświetlanie tablicy rejestrachi - brak światła przeciwmgielnego - brak zapalania się światła w kabinie przy otwieraniu drzwi - psujące się wycieraczki - popsuty mechanizm otwierania bocznej szyby - spróchniały tłumik - przeciekajacy przewód paliwowy
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- pękniety tłok - zapieczone hamulce, w efekcie całkowite zużycie klocków hamulcowych - zużyty gaźnik - szybko zużywająca sie przekładnia kierownicza oraz jej końcówki

LPG - zużycie paliwa dla silnika 0.8 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daewoo Tico