Inne
: W tico spalanie przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Spalanie 6l gazu na 100km/h to mistrzostwo świata w tanim jeżdżeniu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: najsładszy element auta; cienka blacha podatna na korozję, trzeba badzo o nią dbać
Inne
: gaźnik szybo się zużywa jeśli auto jeździ na lpg
3,0
Całokształt
Tico ma wady i zalety jak każde auto. Jest to samochód ze wskazaniem na redukcję kosztów, a więc tanie części i małe spalanie, jadnak odbija sie to mocno na jakosci.
Wrażenia
3,0
Silnik
- dobre osiągi na niższych biegach
- pobiera olej, ale nie za dużo
- jedna poważna usterka - pękniety tłok
4,0
Skrzynia biegów
- żadnych awarii, tylko wymiana oleju przekładniowego
- przełożenia zostały przemyślanie zestopniowane, dzięki czemu samochód na nizszych biegach ma dobre przyśpieszenie
3,0
Układ jezdny
- nie najgorsze trzymanie na zakrętach
- podczas użytkowania w przeciągu 50 tys. km raz wymienione zawieszenie tylne, nie wymieniane zawieszenie przednie.
- wrażliwe łożyska, zwłaszcza przy zużytym zawieszeniu - tylne wymieniane raz, przednie dwa razy w przeciągu krótkiego czasu.
Komfort
5,0
Widoczność
- wąkie ranty
- duża tylna szyba
- dodatkowe małe okienka po bokach z tyłu.
2,0
Ergonomia
- brak podświetlania przycisków; jadąc w nocy trzeba używać ich na wyczucie
- niektóre przyciski umieszczone w dziwnych miejscach
- bardzo mały bagażnik, wręcz symboliczny, jednak po złożeniu siedzeń autem można przewieźć wiele rzeczy, głównie dzieki temu, że otwiera się cały tył, który dodatkowo ma prostokątny kształt
- bardzo mała średnica skrętu, co ułatwie manewrowanie
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
- zimą można spokojnie jechac bez kurtki
- brak klimatyzacji, ale jest nawiew zimnego powietrza z zewnątrz, gdyby to nie wystarczało można otworzyć okno.
2,0
Wyciszenie
- słychać koła
- słychać szum powietrza
- dzwięk silnika jest słabo słyszany w kabinie, ale może właśnie przez to co powyżej:-)
- przy dużych prędkościach (ponad 100 km/h)rozmowa z pasażerem obok jest nieco utrudniona i prawie niemozliwa z pasażerem z tyłu. Jeśli jedzie się samemu trzeba podgłosić radio
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to 6l lpg na 100 km/h jest wręcz niespotykane w innych samochodach, jesli chodzi jednak o naprawy, to niwelują one wszystko co zaoszczędziło się na gazie. Mimo wszystko po przejrzeniu innych aut w dzienniku kosztów i tak wychodzi tanio.
4,0
Stosunek jakość/cena
auta są tanie, w tej chwili można nabyć jeszcze przyzwoite egzemplarze za cenę 2000 PLN - czyli pieniądze śmiesznie małe, jakość aut nie jest oczywiście duza, ale mają one sporo cennych atutów.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- spróchniałe podświetlanie tablicy rejestrachi
- brak światła przeciwmgielnego
- brak zapalania się światła w kabinie przy otwieraniu drzwi
- psujące się wycieraczki
- popsuty mechanizm otwierania bocznej szyby
- spróchniały tłumik
- przeciekajacy przewód paliwowy
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- pękniety tłok
- zapieczone hamulce, w efekcie całkowite zużycie klocków hamulcowych
- zużyty gaźnik
- szybko zużywająca sie przekładnia kierownicza oraz jej końcówki
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 41KM 30kW
[l/100km]