Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Tico

VnM, 13 lat temu
Silnik 0.8 41KM 30kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001 - Oceń swoje auto
4,31
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie. Jest niskie, co nie boli na stacji benzynowej. Pozytywne wrażenie zrobiło też na mnie przyśpieszenie. Spod świateł - dzięki swojej niskiej masie - tico rusza bardzo żwawo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdzewieją drzwi, zarówno przednie jak i tylnie, maska i klapa bagażnika. Progi rdza wyrzarła na wylot.
5,0
Całokształt
Tico oceniam na 5. Mimo że nie należy do najnowszych i najszybszych samochodów, to w mieście jest nieocenione. Spod świateł nie ustępuje wcale innym autom. Cieszy niskie spalanie i tania eksploatacja. Dlatego polecam Tico.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mimo małej pojemności i trzech cylindrów jak na warunki miejskie i trasę z bagażem (średnio 90km/h) spisywał się bardzo dobrze. Kultura pracy w tym silniku szału nie robi, ale da się przyzwyczaić. Mimo 14 lat, w silniku nie było żadnej poważnej naprawy, a po wyregulowaniu zaworów i wymianie świec czuć było wigor.
5,0
Skrzynia biegów
Auto żwawo przyśpiesza. Skrzynia jak do tej pory bez zarzutów.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny oceniam na 5. W lato trzyma się drogi, a w zime nie ma problemu z ruszaniem w śniegu.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznośc nawet na 6. Całe auto jest dobrze przeszklone, cienkie słupki nie ograniczają widoczności, a z pozycji kierowcy doskonale widać przód auta, czego w nowych samochodach juz się nie znajdzie, dlatego zarówno wjazd jak i wyjazd z ciasnego miejsca parkingowego, dla tico nie stanowi problemu.
4,0
Ergonomia
Tu daje 4. Można się przyczepić do tego, że fotel kierowcy nie ma regulacji wysokości, że kolumna kierownicza nie jest regulowana w żadnej płaszczyźnie, fotele oczywiście nie zapewniają dobrego trzymania na zakrętach, jednak patrząc na cenę i lata w których auto było produkowane ja nie mam zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na upały musiał wystarczyć jedynie nawiew i otwieranie szyb. W zime samochód wnętrze w miarę szybko się grzało. Za brak klimy - 4.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma dośc dużo miejsca, pasażer siedzący obok raczej też nie powinien narzekać. Z tyłu pasażerowie powyżej 170cm wzrostu mogą wbiajać kolana siedzącym na przednich fotelach. Podróż w 5 osób raczej byłaby ciężka, stąd tylko ocena 3.
3,0
Wyciszenie
We wnętrzu , przy prędkościach zbliżonych do 100km/h silnik tico nie jest za cichy. Także cienka blacha nie zapewnia odpowiedniego wyciszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa utrzymywało się w granicach 5-6 l/100km, co moim zdaniem jest wyśmienitym wynikiem. Auto serwisowałem sam, ale ceny części zamiennych również są bardzo korzystne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że za tak małe pieniądze które trzeba dać w tej chwili Tico, lepszego samochodu się nie znajdzie. Oczywiście, jakość plastików i tapicerki daje wiele do myślenia, jednak jak za tak małą cene, więcej bym nie wymagał.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami gaśnie tylna prawa pozycja. Wystarczy lekko puknąć w reflektor i działa. Odrywa się również chlapacz tylni, poza tym, wszystko w porządku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyne do czego mogę się przyczepić to rdzewiejący bak paliwa.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
6,1
l/100km
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Tico