Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Tico

Ania, 14 lat temu
Silnik 0.8 41KM 30kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 138 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001 - Oceń swoje auto
3,31
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Z pewnością małoawaryjny i ekonomiczny silnik oraz tanie części.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza!!!
Zawieszenie : Podzespoły szybciej się zużywają
3,0
Całokształt
Rdza, bardzo słaby obieg powietrza w kabinie, brak klimatyzacji (choć jakby była to pewnie wiele by nie pomogła), kiepskie podwozie na polskie drogi, brak wspomagania, ekonomiczny i wytrzymały silnik, tanie części, mała awaryjność, niskie zużycie paliwa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zdecydowany pozytyw to silnik, który jest małoawaryjny. Przyspieszenie przy 40 KM wiadomo jakie jest. Silnik nie jest głośny i pożera mało paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest możliwa, ale czasem nie wskakuje tak łatwo dany bieg jak by się tego chciało. Czesto trzeba wrzucać tylny bieg na dwa razy.
3,0
Układ jezdny
Najgorsze jest parkowanie, bez wspomagania to duży wysiłek. Układ kierowniczy nie jest toporny i da się z nim wytrzymać. Podwozie wyczuwa praktycznie każdą dziurę, nawet te mniejsze. Podjazd pod krawężnik i zjazd z niego to też moment uwagi na podwozie.
Komfort
5,0
Widoczność
Zarówno do przodu jak i do tyłu widoczność jest przyzwoita. W lusterkach też dobrze widać.
3,0
Ergonomia
Tu może być różnie. Z jednej strony małe spalanie, tanie części a z drugiej kiepski nawiew, nadwozie nie na nasze drogi i rdza.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacji oczywiście brak, więc to jest sam w sobie minus. Poza tym straszna duchota latem a zimą ziąb jak w lodówce, ponieważ nawiew powietrza jest kiepski. Latem nic się człowiek nie ochłodzi a zimą za szybko się nie ogrzeją tylko pasażerowie przednich foteli, bo do tyłu żadne ciepło nie dojdzie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele przednie są wygodne, ale nie posiadają regulacji na wysokość, co mnie osobie średniego wzrostu przeszkadza. Fotele tylne na daleką podróż nadają się, ale nie ma tu normalnych zagłówków i stąd kręgosłup swoje wycierpi. Przestrzeni z przodu jest pod dostatkiem, ale z tyłu jest już znacznie gorzej w przypadku dalszych podróży.
2,0
Wyciszenie
Trudno opisywać tutaj wyciszenie przy tak cienkiej karoserii i kanciastym kształcie, gdzie opór powietrza wykracza pewnie poza normę. Dobrze, że silnik chociaż nie jest głośny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście w dużych korkach spalanie dochodzi do 8 l/100 km a w umiarkowanym miejskim ruchu ulicznym jest to 6,5 l/100 km. W trasie można zejść nawet do 4 l/100 km a w cyklu mieszanym to jest jakieś 5,5 l/100 km. Koszty napraw są stosunkowo niskie biorąc pod uwagę niedrogie części. A awarie są rzadkie, ale się zdarzają, bo przecież to samochód.
4,0
Stosunek jakość/cena
W 1998 roku kosztowało 22 tys. zł, więc nie było wtedy drogie a i wybór aut był na tamte czasy skromny. Teraz jest warte 2-3 tys. zł w dobrym stanie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
6,1
l/100km
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Tico