Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Tico

Perrez, 15 lat temu
Silnik 0.8 41KM 30kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 112 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Zaczęła łapać lekka rdza na progach
Zawieszenie : Wahacze
4,0
Całokształt
Auto zdecydowanie lepsze od konkurentów typu fiat CC i SC (mówię o 0,7 oraz 0,9) Posiadam bogatszy model w więc ten z el. szybami, c. zamkiem, zegarkiem elektronicznym, głośnikami z tyłu, przeciwsłoneczne przyciemnienie przedniej szyby, szersze opony i tytlny spojler (pomaga w zamykaniu bagażnika:D)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to zdecydowanie najsilniejeszy punkt tego samochodu. Dynamiczny (szybczy od CC i SC 900cm, nie wspominając o 700-etce)kręci się nawet do 8tys obr./min (nie przesadziłem) bardzo oszczędny (w mieście 6l przekraczam z reguły tylko podczas zimy), nie bierze ani kropli oleju (to świadczy o jego jakości) nie do ,,zajechania'' odpali w największe mrozy (oczywiście przez odpaleniem zimą należy nacisnąć pedał gazu 3-4 raz bo to gaźnikowiec)- reasumując: prędzej auto się rozsypie niż silnik zepsuje.
4,0
Skrzynia biegów
Lewarek chodzi wyjątkowo lekko i co najważniejsze prezycyjnie. (wyjątkiem jest wsteczny który trzeba czasem ,docisnąć'')żadnych efektów dźwiękowych. Nie ma problemu przepiąć z Iv na V jednym ruchem po skosie.
3,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy to nic nadzwyczajnego, ale na takim poziomie jak w innych samochodach tej klasy. Dobry promień zawracania - 4,4m.
Komfort
5,0
Widoczność
O widoczność zadbanow bardzo dobrze. Można mieć wrażanie jakby się siedziało w akwarium. Lusterka boczne nie są tak komicznie maleńskie jak np. we fiatach CC i SC więc do widoczności nie można mieć zastrzeżeń.
3,0
Ergonomia
Ergonomia - rzecz indywidualna. Ja nie mam zastrzeżeń prócz przesadnie cienkiej kierownicy ale to nie problem - kupujesz nakładkę i problem z głowy ;) Fotele przednie są na prawdę wygodne dla osób nie mierzących wiecej niż 185cm i szczópłych ze względu oczywiście na wielkość foteli. Nie ma gołej blachy na drzwiach jak we fiatach :p
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porównaniu z CC i SC bardzo dobrze. (są nawet modele z klimą manualną) możliwość recylkulacji powietrza wewnątrz pojazdu w tej klasie to jest coś. Trzy biegi dmuchawy (w CC i SC tylko dwie)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze jest dość wąskie więc dla tęższych osób wygodnie być nie może. Z Przodu wystarczająco dużo miejsca. Newet jeżeli fotel zostanie przesunięty do tyłu na tylnej kanapie miejsca na nogi jak w średniej wielkości samochodzie! Uderzenie głową o sufit jest niemożliwe nawet dla bardzo wysokich osób. Z przodu na prawym fotelu może przeszkadzać samontowana tam gaśnica (pewnie ze wzglu na powiększenie bagażnika który ma 180l czyli więcej niż w CC, SC czy matizie)
2,0
Wyciszenie
O ile silnik pracuje cicho a jego dźwięk jest dość przyjemny. (powyżej 5tys. obrotów brzmi jak sportowy samochód - niedowiarków zapraszam na YT lub poprostu na przejażdżkę) to przy pokonywaniu nierówności dokuczają hałasy. Dla mnie osobiście jest to spory minus.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co tu powiedzieć? Pali mniej od malucha. Mniej niż Tico pali chyba tylko smart i diesle. W trasie przeważnie pali 4l z hakiem. Na trasie A1 przy prędkościach 90-110 4,6l, na autostradzie przy stałej prędkości 120 - ok.5l. W mieście 5,5l przy wypośrodkowanym stylu jazdy. Jeżeli mam ciężką nogę przekracza 6l. Przekroczenie 7l jest możliwe tylko zimą. Przegląd 90zł, tylne hamulce, przewody i cylinderki i wymiana płynów wraz z robocisną ok 300zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
j.w - doskonała.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów? tapicerka na drzwiach zaczęla jekko odchodzić. Guma na lewarku pęka (to znak rozpoznawczy tico ;]) ale wystarczy skleić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
O silniku już napisałem powyzej. Nie do zajechania. Skrzynia podobnie. Poważnych usterek nie zaliczyłem (118tys przebiegu)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daewoo Tico