Cóż... auto ciasne, powolne i brzydkie, ale niezawodne i tanie w eksploatacji oraz praktyczne (zwłaszcza w mieście).
Wrażenia
3,0
Silnik
Auto gaźnikowe, więc bez rewelacji. Wymaga regulacji zaworów co 20 tys. oraz od czasu do czasu regulacji zapłonu. 3 cylindry nie porażają kulturą pracy, jednak trudno przyczepić się do czegoś mocniej. Niestety, w porównaniu z innymi autami okropnie słaby (choć subiektywnie nie jest najgorzej).
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia krótkie, jednak \"wajchowanie\" nie sprawia problemów. Czasem trudności we wrzuceniu wstecznego (\"ten typ tak ma\").
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie nieprzyzwoicie miękkie, do tego małe kółka - naprawdę trzeba przywyknąć. Do tego trzęsie na nierównościach (autko jest krótkie i lekkie). Omijanie dziur mocno wskazane.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże okna, małe wymiary, widać każdy koniec auta. Lusterka idealne - praktycznie brak martwego pola. Reflektory wydajne (nawet na 9-letnich żarówkach).
4,0
Ergonomia
Bez większych zastrzeżeń, może poza przyciskami i diodami ogrzewania tylnej szyby. Reszta pod ręką i z sensem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa daje radę, nawet w największe mrozy. Dodatkowy plus za przełącznik obiegu wewnętrznego. Latem brak klimy jest zabójczy, jak w każdym innym samochodzie.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest zwyczajnie ciasny i niewiele można zmienić. Ale nawet jak masz 182 cm i 100 kg (jak ja) to po jakimś czasie, o dziwo, wymiary auta nie będą już przeszkadzać.
2,0
Wyciszenie
W aucie jest głośno, hałasuje silnik i zawieszenie. Przy prędkościach 90-100 na równej drodze nieco lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Największa zaleta tego auta. Nieduże spalanie, tanie części i w miarę prosta konstrukcja sprawiają, że koszty są naprawdę niewielkie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie kupisz nic nowszego ani w lepszym stanie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem lecą drobiazgi (cylinderek hamulców, przegub, łożyska) ale generalnie nie ma tragedii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
9 lat, 153 tys. km, a najpoważniejsze awarie, to:
- urwany tłumik (co ciekawe, jeszcze na gwarancji)
- uszkodzenie przewodów WN (zaniedbana wymiana)
- wilgoć na cewce WN - pomogły 2 psyknięcia WD-40.
Słowem: niemal idealnie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 41KM 30kW
[l/100km]