Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Tico

Marcin, 15 lat temu
Silnik 0.8 41KM 30kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 114 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001 - Oceń swoje auto
3,85
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jeżli miałbym do wyboru miedzy CC700 900 czy nawet 1100 a Tico wybrałbym zdecydowanie Tico. Również SC 900 nie przekonałoby mnie. SC1,1 wziąłbym jednak odrazu ale to już inna cena i rocznik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : szybko się zużywa tylne zawieszenie
4,0
Całokształt
Polecałbym model wzbok\\gacony SX lub new-SX-DLXktóry posiada el.szyby, c.zamek, dwa tylne głośniki, przycimnienie górnej części szyby czołowej, lakierowane zderzaki, zegarek elektroniczny, szersze opony (155) oraz tylny spojler. Są też wersje z manualną klimatyzacją ale trudno będzie znaleść taki model.Nie wspominając już o wersji z automatyczną skrzyniąbiegów.Do tej pory widziałem tylko raz taki egzemplarz - w lodzi (z tyłu napis ,,Tico automatic)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 3 cylindry kultura pracy przy tłumikach w dobryb stanie zadawalająca. Dodam że przy obrotach powyżej 4,5tys. silnik ma zakakująco ,,sportowe\'\' brzmienie ;) Ze względu na moment obrotowy dostępny już przy 2500tys.or/min! ,,ciągnie\'\' już od dołu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest prezyzyjna, a lewarek chodzi zaskakująco lekko.Biegi są zestopniowane bardzo krótko (szczególnie dwójka) natomiast bieg IV jest dość długi w stosunku do trójki.Ma to swoją zalete:niskie spalanie w mieście (ok.5,5l)lecz w trasie możne przeszkadzać.
3,0
Układ jezdny
Układ jesdny nie jest dość prezyzjny. Średnica zawracania bardzo dobra (promień 4,4m)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest świetna w każdym kierunku.Ma się wrażenie jakby się siedziało w akwarium :) Lusterka bocznę są dość duże w przeciwieństwie do miniaturowych - zabawkowych nieco lusterek w fiacie CC czy SC.
3,0
Ergonomia
Przełączniki są łatwo dostępne i czytelne.Posiada zegarek elektroniczny Deska rodzielcza choć wyklonana z przeciętnych materiałów to wygląda bardziej nowocześnie niż ta w CC.U mnie jak do tej pory odpukać nic nie trzeszczy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Funkcjonalna wenetylaca - możliwość recylkulacji powietrza wewnątrz pojazdu, 3 szybkości nawiewu (w CC tylko dwa)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu jak na wymiary zewnętrzna samochodu (bardzo wąskie nadwozie)przeciętna. Za to z tyłu jest sporo miejsc (o wile więcej niż we fiatach CC i SC przy czym bagażnik jest również większy. (nie ma wchodzących nadkoli tak jak w CC i SC oraz wysokiego progu załadunkowego.
3,0
Wyciszenie
Jeżeli chodzi o wyciszenie silnika jest dore.Głośniej się robie dopiero od 120km/h. Jeżeli chodzi o odgłosy podczas pokonywania nierówności nie jest już tak kolorowo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest bardzo niskie. Mój rekord to 3,7l/100km w trasie i 5,1 w mieście. Normalnie spalanie wynosi ok.4,5 na trasie i 5l z hakiem w mieście (bez korków) Największe miejskie spalanie osiągnąłem w mieście zimą na krótkich odcinach (5km) - 7,1l Przeciętnie zimą spala litr więcej niż latem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5-drzwiowe, blacha nieocynkowana więc mogą się pojawiać ogniska korozji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory - 10lat i 114tyskm - wymianiłem prócz materiałów eksploatacyjnych przewody WN oraz silniczek reflektora przedniego.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daewoo Tico