Silnik
: Jeżli miałbym do wyboru miedzy CC700 900 czy nawet 1100 a Tico wybrałbym zdecydowanie Tico. Również SC 900 nie przekonałoby mnie. SC1,1 wziąłbym jednak odrazu ale to już inna cena i rocznik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: szybko się zużywa tylne zawieszenie
4,0
Całokształt
Polecałbym model wzbok\\gacony SX lub new-SX-DLXktóry posiada el.szyby, c.zamek, dwa tylne głośniki, przycimnienie górnej części szyby czołowej, lakierowane zderzaki, zegarek elektroniczny, szersze opony (155) oraz tylny spojler. Są też wersje z manualną klimatyzacją ale trudno będzie znaleść taki model.Nie wspominając już o wersji z automatyczną skrzyniąbiegów.Do tej pory widziałem tylko raz taki egzemplarz - w lodzi (z tyłu napis ,,Tico automatic)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 3 cylindry kultura pracy przy tłumikach w dobryb stanie zadawalająca. Dodam że przy obrotach powyżej 4,5tys. silnik ma zakakująco ,,sportowe\'\' brzmienie ;) Ze względu na moment obrotowy dostępny już przy 2500tys.or/min! ,,ciągnie\'\' już od dołu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest prezyzyjna, a lewarek chodzi zaskakująco lekko.Biegi są zestopniowane bardzo krótko (szczególnie dwójka) natomiast bieg IV jest dość długi w stosunku do trójki.Ma to swoją zalete:niskie spalanie w mieście (ok.5,5l)lecz w trasie możne przeszkadzać.
3,0
Układ jezdny
Układ jesdny nie jest dość prezyzjny. Średnica zawracania bardzo dobra (promień 4,4m)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest świetna w każdym kierunku.Ma się wrażenie jakby się siedziało w akwarium :) Lusterka bocznę są dość duże w przeciwieństwie do miniaturowych - zabawkowych nieco lusterek w fiacie CC czy SC.
3,0
Ergonomia
Przełączniki są łatwo dostępne i czytelne.Posiada zegarek elektroniczny Deska rodzielcza choć wyklonana z przeciętnych materiałów to wygląda bardziej nowocześnie niż ta w CC.U mnie jak do tej pory odpukać nic nie trzeszczy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Funkcjonalna wenetylaca - możliwość recylkulacji powietrza wewnątrz pojazdu, 3 szybkości nawiewu (w CC tylko dwa)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu jak na wymiary zewnętrzna samochodu (bardzo wąskie nadwozie)przeciętna. Za to z tyłu jest sporo miejsc (o wile więcej niż we fiatach CC i SC przy czym bagażnik jest również większy. (nie ma wchodzących nadkoli tak jak w CC i SC oraz wysokiego progu załadunkowego.
3,0
Wyciszenie
Jeżeli chodzi o wyciszenie silnika jest dore.Głośniej się robie dopiero od 120km/h. Jeżeli chodzi o odgłosy podczas pokonywania nierówności nie jest już tak kolorowo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest bardzo niskie. Mój rekord to 3,7l/100km w trasie i 5,1 w mieście. Normalnie spalanie wynosi ok.4,5 na trasie i 5l z hakiem w mieście (bez korków) Największe miejskie spalanie osiągnąłem w mieście zimą na krótkich odcinach (5km) - 7,1l Przeciętnie zimą spala litr więcej niż latem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5-drzwiowe, blacha nieocynkowana więc mogą się pojawiać ogniska korozji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory - 10lat i 114tyskm - wymianiłem prócz materiałów eksploatacyjnych przewody WN oraz silniczek reflektora przedniego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 41KM 30kW
[l/100km]