Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Tico

piotr_bem@poczta.onet.pl, 15 lat temu
Silnik 0.8 41KM 30kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001 - Oceń swoje auto
4,23
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik to na prawdę sukces. Gdyby dodać do niego wtrysk byłby obecnie prawie doskonałym.
4,0
Całokształt
tico to samochodzik w sam raz do miasta. Choć i nie tylko, bo na prawdę nie raz jeździłem nim nad morze z rodziną (2+2) z wózkiem dziecięcym, kojcem dziecięcym i psem. Jak?Oczywiście bagażnik dachowy był niezbędny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to najmocniejsza (obok ekonomiczności) strona tego samochodu. przeszło 200tyś i nic. Uszczelka pod głowicą się zaczęła \"pocić\", ale po takim przebiegu i jeździe na LPG to zrozumiałe. Jak ktoś już napisał w tym serwisie, z Tico można konkurować z 2litrówkami na starcie ze świateł (do 3-go biegu potem brakuje już momentu obrotowego i mocy).
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Zawsze trafiałem w ten bieg, w który chciałem, a należę do osób lubiących zmieniać biegi. Radzę jednak stosować przynajmniej na zimę olej o wyższej lepkości, bo przy mrozie dźwignia ciężko chodzi do czasu rozgrznia silnika.
4,0
Układ jezdny
Nie miałem problemów. Samochód mały więc nie wymaga wspomagania. Choć dla kobiety mógłby być zwłaszcza przy parkowaniu. Częste wymiany łożysk kół tylnych. To przypadłość tego modelu. Trzeba pamiętać, że to jest delikatny samochodzik i na krawężniki należy bardzo delikatnie najżdzać. Inaczej opony bedą zdzierane, bo zbieżność kół będzie \"rozbieżna\".
Komfort
5,0
Widoczność
Słupki wąskie więc nie ograniczają znacząco widoczności. Tylna szyba duża. Widoczność na boki bez zastrzeżeń.
3,0
Ergonomia
Włącznie wycieraczki tylnej szyby czy ogrzewania tylnej szyby wiąrze się z celowaniem w przycisk, który jest zbyt nisko.Reszta jest OK, bo samochodzik mały więc wszędzie można sięgnąć. Nawet zewnętrzne prawe lusterko z miejsca kierowcy. Kierownica zasłania wskaźnik (górną część) prędkości.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa wielostopniowa i mocna. Mam jednak zastrzeżenia do kierowania strumieniem powietrza na przednią szybę. Na środku i przy krawędziach szyby tworzy się strefa pary, która nie jest rozpraszana/ obejmowana przez nawiew.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem mile zaskoczony bo przy odsuniętych fotelach przednich z tyłu jest dość miejsca na nogi pasażerów. W niektórych znacznie większych samochodach jest z tym znacznie gorzej. Mogłoby być więcej przestrzeni nad głową, ale trzeba pamiętać,ze jest to mikrovan i nie należy oczekiwać przestrzeni. Po latach siedzisko fotela uklepało się i zrobiła sę przestrzeń nad głową.
3,0
Wyciszenie
Z wyciszeniem nie jest najlepiej mimo maty w komorze silnika. niestety plastiki trzeszczą a blach brzęczą. (brak wyciszenia drzwi). Po wyżej 80km/h dochodzi dość wyraźny świst powietrza dochodzący z zewnątrz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochodzik jest ekspertem w klasie ekonomiczny. spalanie niskie: 5,3l bęzyna, 6,5l LPG na 100km w cyklu miejskim 3,9l bęzyna, 5,1 LPG na 100km w cyklu poza miejskim to maprawdę dobre wyniki. Poza tym części taniuchne w porównaniu do części innych marek czy robocizny mechanika. Jak się ma smykałkę to samemu można co nieco zrobić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochodzik wart swojej ceny niezależnie od wad (kto ich nie ma!) Jakość? Jest na jakimś dość dobrym poziomie, ale nie ma co się oszukiwać,że jeżeli ktoś szuka najwyzszej czy choć wysokiej jakości to w Tico nie znajdzie. To jest tani samochodzik
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pompa paliwa nawalała i kilka razy musiałem wymianiać. Podobnie z łożyskami kół tylnych. Żarówek nie biorę pod uwagę.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tyle czsu i nie zawiódł mnie ani razu. Nawet jak miał pewne kłopoty (uklad LPG - parownik reduktora) to dowoził mnie tam gdzie mi mogli pomóc. Jedynie co zawodzi to blacha. Samochód ma słabe zabezpieczenie antykorozyjne. B słabe są krawędzie maski silnika i drzwi. gdybym wiedział to po kupnie zabezpieczyłbym dodatkowo te miejsca. Teraz muszę je maskować. Maskę będe musiał wymienić.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 0.8 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
6,1
l/100km
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Tico