Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Tico

Aster, 15 lat temu
Silnik 0.8 41KM 30kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 84 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Super dynamiczny.
4,0
Całokształt
W tej klasie najlepsze co można kupić. Odkupiłem od wujka, więc historię samochodu znam od nowości. Mój nie rdzewieje, oleju nie bierze, poważna awaria miała miejsce raz - pad modułu zapłonowego. Zawieszenie dosyć szybko podupada - ale które nie podupada na polskich drogach. Przyzwoite osiągi na tą pojemność. Niezła ładowność - przewoziliśmy nim fotel, dużą, narożną szafę w częściach a nawet \"pojedynczą\" szafę w całości (ale nigdy więcej, z prawej ani w centralnym lusterku nic nie widać, biegów się nie da prawie zmieniać). Dla jednej - dwóch osób na miasto idealne, mogłoby być ciut szersze. Od biedy można się w nim nawet przespać we 2 osoby (sprawdzone :)). Przez całą Polskę bezproblemowo można na wakacje przejechać. Bezpieczne toto nie jest - ale nie oszukujmy się, w tej klasie żaden samochód nie będzie zapewniał bezpieczeństwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bezkonkurencyjny w tej klasie cenowej i pojemnościowej. Ma bardzo przyjemny dźwięk, przy odrobinie wprawy da się ruszyć z 3 biegu. Przy tej wadze auta bardzo przyzwoity start spod świateł.
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny czasami nie wchodzi, pomaga lekkie puszczenie sprzęgła i trochę wprawy :). Poza tym skrzynia działa precyzyjnie, bez porównania lepiej niż w Fiacie Cinquacento.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie niezbyt daje radę na dziurawych drogach, ale jak za tą cenę nie jest źle. Szczególnie łożyska w tylnych kołach wymagają częstej wymiany. Lewy przegub wytrzymał u mnie 80000km jazdy po Wrocławiu, prawemu szykuje się wymiana (gdybym chciał go doprowadzić do takiego stanu jak lewy to bym musiał poczekać jeszcze z 2000km :)). Nawet niezłe hamulce.
Komfort
5,0
Widoczność
Ideał.
4,0
Ergonomia
Ten kto wymyślił, że do wymiany przedniej żarówki pozycyjnej należy ściągnąć nadkole (!) powinien zostać powieszony za jaja. Nienajlepsze położenie przełączników wycieraczki tylnej, światła przeciwmgielnego i ogrzewania tylnej szyby, ale po przejechaniu paru tys. km trafia się po omacku. Słabe podświetlenie przełączników nawiewu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie ciepło mi się robi po przejechaniu jakichś 1,5-2km - koledze w Seichento po 6km. W lecie nawiew też daje radę. Minusem są wloty powietrza - jak się parkuje pod drzewem to wpadają tam różne liście i drobne gałązki, które później wylatują na kierowcę i pasażera lub terkoczą w wiatraczku. Możnaby to zabezpieczyć siatką.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu mogłoby być trochę szerzej jak się jedzie w 2 osoby, miejsce na nogi ok jak na tą wielkość auta. Z tyłu gorzej ale też lepiej niż w Cinquacento. Z przodu bardzo wygodnie się wsiada ze względu na szeroko otwierane drzwi.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 100km/h nie da się słuchać radia. Na kostce brukowej też. Ale na normalnej drodze jest ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie niezłe, części dosyć tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanie autko i w miarę bezawaryjne. Idealne na pierwszy samochód - jak się sypnie to nie szkoda będzie oddać na złom :) a przy regularnych wymianach stosunkowo bezawaryjne. Bardzo mnie zaskoczyły oryginalne, firmowe głośniki (poprzedni właściciel nie miał radia, więc były nieużywane) - grają bardzo ładnie jak na swoją wielkość. Silnik to potęga w tej klasie pojemnościowo-cenowej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza wymianami eksploatacyjnymi (łożyska, elementy zawieszenia, żarówki, akumulator, pasek rozrządu z napinaczem) rozwalił mi się przewód dolotowy ciepłego powietrza - koszt 10zł, montaż samodzielny (5 minut), odkręciła się samoczynnie jedna śruba od mocowania plastików. W tej chwili przy temperaturach ujemnych mam jakieś problemy z elektryką - jak zostawię akumulator na noc w aucie to rano nie odpalę (akumulator półroczny) - bardzo możliwe, że powstało jakieś drobne zwarcie przy wymianie modułu zapłonowego. Od zimna pękło prawe lusterko.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 80000km padł moduł zapłonowy i pękł lewy przegub (5000km wcześniej inny mechanik oglądał ten przegub i twierdził, że jest ok - a mówiłem, że coś stuka). Prawy przegub szykuje się do wymiany. Poprzedni właściciel wymieniał też pompę paliwową. W ciągu 10 lat eksploatacji po wrocławskich dziurach ze 4 razy były wymieniane tylne łożyska. Pad modułu był jedyną rzeczą (poza rozładowanym akumulatorem), która unieruchomiła ten samochód w trakcie 10 lat.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
6,1
l/100km
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Tico