Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Tico

lelelf, 16 lat temu
Silnik 0.8 41KM 30kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 105 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001 - Oceń swoje auto
4,31
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
4+ Silnik elastyczny i dynamiczny - do prędkości 90 km/h. Powyżej zaczyna brakować mocy, ale nie jakoś dramatycznie. Ja jechałem 130, fabryka oceniła na 140, a poprzednia właścicielka twierdzi, że udało jej się pojechać nawet 150 km/h. Silnik przy 130 nie wyje jeszcze. Mankamentem jest skomplikowany gaźnik i trudne do wyregulowania ssanie. A także wg mnie zbędny katalizator.
5,0
Skrzynia biegów
5- Do pracy skrzyni nie mam zastrzeżeń. Biegi wrzuca się przyjemnie, łatwo. Biegi I, II, III mają dobre zakresy. Krótka jest IV - od 50 km/h, a przy 70 można spokojnie wrzucić V bieg. Czwórka zaczyna wyć już przy 80 km/h. Gdyby była dłuższa, można by szybciej pojechać na V.
3,0
Układ jezdny
3- Mam mieszane uczucia. Samochód ma charakterystycznie miękkie zawieszenie. Z początku mnie to przeraziło. Później mi się spodobało - ten komfort na polskich drogach. Jednak wchodzenie w zakręty wymaga mocnego przyhamowania... Przez to samochód nie jest tak stabilny jak mógłby być.
Komfort
4,0
Widoczność
4- Gdy nie pada deszcz, widoczność jest wzorowa - ogromne szyby i duże lusterka.. krótka maska i ścięty tył - można wszędzie zaparkować, wszystko widać. Gdy pada deszcze, całe wnętrze jest zaparowane!
4,0
Ergonomia
4 Na plus: czytelne zegary, oświetlenie wnętrza i przełączników nawiewu (na minus nie oświetlone przełączniki świateł przeciwmgielnych i tylnej wycieraczki), półka pod szybą, inne. Na minus: debilnie zaprojektowany włącznik wycieraczek i umieszczenie włącznika tylnej wycieraczki gdzieś pod kierownicą! Do tego brak zaznaczonej temperatury płynu chłodniczego na wskaźniku (ale to mają też Fordy.. a niektóre auta - patrz Punto - wcale nie mają wskaźnika)... inne. Mieszane uczucia budzą siedzenia: ergonomiczne, ale bez trzymania bocznego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4 - za parowanie szyb w deszczu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5- jak dla mnie wystarczająco
5,0
Wyciszenie
5 na tej klasy autko, jest naprawdę ciche!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5 nie można się przyczepić. Tańszy jest chyba tylko maluch (ale spalanie ma większe).
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
6,1
l/100km
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Tico