Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Tico

Fruki, 16 lat temu
Silnik 0.8 41KM 30kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 84 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001 - Oceń swoje auto
4,31
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Oprócz zadrapań z winy człowieka, na których pojawia się rdzawy nalot - wbrew obiegowej opinii - zupełna nierdzewka (8 lat pod chmurką i zero ognisk korozji) teraz już garażowany i mam andzieje, ze jeszce tak wytrzyma. Ale auto musi być bezwypadkowe.
5,0
Całokształt
Świetne auto do krótkich dojazdów np do pracy, oraz do jazdy po mieście. Doskonała widoczność, małe wymiary oraz niskie koszty eksploatacji czynią z niego kompana do dojazdów ok 10km. Nie na trasę!!!!!!!!!!!!!!!!! Za niską cenę mamy super niezawodne autko na zakupy :P
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na silnik o pojemności niecałych 800ccm - duże zaskoczenie. Jest bardzo zrywny na trzech pierwszych biegach, później to już raczej mułek. Mało elastyczny, ale na litosc boską czego można wymagać od motoru tej pojemności? Mega niezawodny. Pracuje od zawsze bardzo dobrze. Jest bardzo cihy, ale może drażnić jego charakterystyczny dźwięk (depilator).
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo dobrze dobrana. Nie ma problemów z wrzucaniem. Nawet bardzo szybkie nie sprawia problemów.
4,0
Układ jezdny
Dobry jak na auto tej wielkości. Jednak w trasie na koleinach robi się niebezpiecznie (przy prędkości powyżej 100km/h). Kręci się lekko, zwłaszcza na zimówkach - nie potrzeba wspomagania. Każda kobieta sobie poradzi.
Komfort
5,0
Widoczność
ŚWIETNA! Wszystko widać. Wiesz gdzie auto się zaczyna, wiesz gdzie kończy. Wszędzie szyby!
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Blisko do radia, popielniczki i reszty. Suwaki wygodne, ale obsługa tylnej wycieraczki, spryskiwacza tylnej szyby i jej ogrzewania to dość kłopotliwe rzeczy (po lewej stronie nad kolanem, nieoświetlone przyciski.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie świetne. Z wentylacją trochę gorzej. Trzeba dbać, aby we wnętrzu nie było zbyt wilgotno.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Oceniam jak na auto tej wielkości. Miejsca jest mało. Mam 187cm wzrostu i nie ma dla mnie wygodnej pozycji za kierownicą. Pedały są za blisko siebie. Jeżeli nie chcę mieć kolan na uszach i chcę odsunąc fotel - zahaczam kolanami o kierownicę. Tak jak wyżej - nie ma dobrej pozycji dla osoby powyżej 180cm. Z tyłu masakra jeżeli przed nami siedzi wysoka osoba i ma daleko wysunięty fotel. DUŻY PLUS za drugą parę drzwi!!!
2,0
Wyciszenie
Okrutne. Nie da się wytrzymać (przynajmniej mnie to strasznie irytuje) podczas jazdy w wietrze, bądź z dużą prędkością. nie chodzi o silnik, bo ten nawet na wysokich obrotach jest cichy, ale wiatr dostaje się i furkocze we wszystkich szczelinach itp itd. Podczas wietrznych pogód nie da sie wytrzymać. Słabo
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa bardzo niskie. Ja nim jeżdżę ok 110km/h i nie widzę większej różnicy od spalania przy prędkości 90km/h. Ekonomiczny silnik, ale tym co powala na kolana są ceny części zamiennych i częstotliwość ich wymiany! Po prostu Auto MEGAEKONOMICZNE. Nie chcesz mieć problemów z silnikiem i dużymi kosztami wymiany byle dupereli? Kupuj Tico. Przez 9 lat wymeiniałem to co trzeba, (klocki, wycieraczki , raz amorki), a także 4x(!) kopułkę (w moim egzemplarzu to feler, ale cena jednej to ok 20zł), linkę od sprzęgła (po 8 latach się przetarła), oraz tłumik - częsta jazda po mieście na krótkich trasach - zardzewiał. Moja wina. Wymiana oleju ostatnio w warsztacie (wraz z olejem i filtrem) 46zł!
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość materiałów wykończeniowych niska, reszty wysoka. Polecam!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak już pisałem tylko kopułka i linka sprzęgła. No i jescze pękła rurka od spryskiwacza tylnej szyby (do naprawy w garażu). Odpadła atrapa od popielniczki (do przyklejenia).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC! 9 lat od nowości i nic poważnego! Najdrożej wynosi mnie wymiana klocków hamulcowych :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
6,1
l/100km
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Tico