Prosty jeżdżący pojazd o małej awaryjności i niskich kosztach użytkowania. Wyposażony w to co było standardem w 2000r. - klima, abs, elektryczne szyby, dwie poduszki. Daje poczucie jazdy dużym autem. Niesamowita wygoda, szczególnie na długiej trasie. Koreańczycy wzięli trochę od OPLA, JAPOŃCZYKÓW i AMERYKANÓW - wyszło nie najgorzej. Przydałyby się tylko trochę lepsze plastiki (chociaż te nie trzeszczą).
Wrażenia
5,0
Silnik
Zupełnie wystarczający. Jeździłem 2.0 16V 125KM, ale 1.8 8V ma lepszą kulturę pracy szczególnie na LPG. Lubi niskie obroty = mniejsze spalanie.
4,0
Skrzynia biegów
Działa normalnie. Drażni tylko zbyt długa dźwignia zmiany biegów - dlatego tylko 4. Przełożenia w sam raz.
5,0
Układ jezdny
Pełen komfort po dobrych drogach. Duża sprężystość i dobre zestrojenie pozwala na szybką jazdę. Trochę tylko czuć nierówności \"polskich dróg\". Mam też SCENICA II - TACUMA daje komfort prowadzenia \"większego\" auta.
Komfort
5,0
Widoczność
Szczególnie w porównaniu ze SCENIC - super. Duża \"relatywnie\" tylna szyba i super panoramiczne, olbrzymie lusterka robią swoje.
5,0
Ergonomia
Rozmieszczenie elementów sterujących proste i praktyczne. Wysoka ocena głównie za doskonały fotel kierowcy z dłuuuugim siedziskiem, regulacją lędźwiową i podłokietnikiem. Kto tego nie miał to nie doceni. Najdłuższa trasa jaką pokonywałem, ponad 500km w lecie - zero zmęczenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna i wentylacja po prostu działa. Klimatronik byłby zdecydowanie lepszy. Wydajność klimy przy temp. +35 chyba zbyt mała. Ogrzewanie w zimie działa sprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Stodoła na kółkach. Każdy którego wiozę w pierwszej kolejności właśnie na to zwraca uwagę. Porównywałem z Zafirą, SCENIC, XSARą PICASSO - jest super. Więcej miejsca oferuje tylko TOYOTA PICNIC i VW SHARAN.
4,0
Wyciszenie
Zawsze może być lepiej. Zimny silnik trochę zbyt głośny (może z uwagi na przebieg).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali 9-12 LPG. W trakcie eksploatacji na dystansie 50 000 km wymieniane (poza olejem itp.): klocki fabryczne przód 105zł, pompa paliwa 86zł, skraplacz klimy, parownik + obsługa ok. 1000, przerwane kabelki w drzwiach (godzina z lutownicą). Jak widać koszmarnie duże koszty. To nie to co SKODA czy VW które się wcale nie psują. Dlatego w sklepach nie sprzedają do nich części - bo po co. (To taka dygresja).
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Już opisywałem - przetarte kabelki od podnośnika elektrycznego drzwi i centralnego zamka. Uszkodzony podnośnik ręczny (linka) tylnej szyby.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Byłoby 5 gdyby nie pompa paliwa i klimatyzacja. Coś lekko stuka w zawieszeniu, ale badania techniczne przechodzi.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 98KM 72kW
[l/100km]