Po pierwsze: auto z udokumentowaną historią za śmieszne pieniądze. Po drugie: nie sugerować się znaczkiem na masce, zapomnieć o dużych klopotach koncernu Daewoo. W wersji CDX jest dobrze wykonane, materiały też są OK. Jeżeli ktoś poszukuje auto rodzinnego z charakterem (silnik) dobrze wyposażonego to jest to propozycja dla niego. Budżet średnio zarabiającej rodziny poradzi sobie bez problemów. Małe koszty serwisowe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest najlepszą częscia tego samochodu. Jest elastyczny i przyśpieszenie godne niejednego GTI. Kultura pracy na baaaaardzo wysokim poziomie. Żadnych falujących obrotów, szarpnięć czy innych dziwnych niespodzianek.Fajny motyw z podbiciem obrotów przy zmianie biegów (podobno ma to na celu oszczędzanie skrzyni biegów) - trzeba się przyzwyczaić.
3,0
Skrzynia biegów
Oj nie popisali się. Trochę za długie drogi prowadzenia lewarka jak na aspiracje silnika. Sporadycznie haczy przy szybszej zmianie biegów. Skrzynia wydaje się nie nadążać za silnikiem, choć przy spokojnej jeździe fajnie uzupełnia się z elastycznością jednostki napędowej. Co do sprzęgła to chodzi w typowym japońskim stylu - prawie się go nie czuje.
3,0
Układ jezdny
Jeżeli ktoś wcześniej jeździł francuzem to będzie zadowolony. Zawieszenie jest ciche i komfortowe, ale przy intensywnym hamowaniu nurkuje jak Polonez. Mogłoby być lepsze wyciszenie toczenia kół.
Komfort
4,0
Widoczność
Żadnych problemów (mam czujniki parkowania). Przez przednie słupki można przegapić pieszego.
4,0
Ergonomia
OK. Każdy kierowca jest w stanie dobrać odpowiednią pozycję za kierownicą. Trochę za mały obrotomierz.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna wystarcza, cicho pracujący wentylator. Trochę gorzej jest z tyłu (musi minąć trochę czasu zanim pasażerowie na tylnych fotelach odczują działanie klimy)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
typowy średniak.
3,0
Wyciszenie
Niestety porażka firmy z liściem miłorzębu. jak na tę klasę powinno być dużo lepiej a jest w typowym eko stylu. Do 120 km/h OK potem tragedia. Wcześniej jeżdziłem Renault 19 i nawet do 120 km/h było ciszej. Daje znać o sobie przede wszystkim silnik.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto (klima, korki i bez szaleństw) 11,5 l trasa 120-140 km/h 8 l. Eko trasa (do 110 km/h) - 7.0 l
5,0
Stosunek jakość/cena
Poziom wykonania naprawdę jest dobry (mój egz. wyprodukowano w Korei). ZA tak małe pieniądze warto zainteresować się tym modelem Daewoo, natomiast pojawiające się ewentualne usterki można naprawić tanim kosztem. Elektronika silnika (ECU) nie jest skomplikowana natomiast ewentualne błędy (check) łatwo samemu odczytać. Przy dobrze założonym LPG sinik jest gazoodporny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wystepował problem z szarpaniem silnika podczas przyśpieszania oraz maxi spalanie (16l) przy czarnym dymie z wydechu - diagnoza: sonda LAMBDA. Koszt sondy z diagnozą silnika oraz założeniem nowej masy na silnik to 250 pln. Ponadto wymiana termostatu - koszt 70 pln.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nie wiem. Nubiraka posiadam za krótko.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 133KM 98kW
[l/100km]