Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Nubira II Kombi

Grzesiek, 10 lat temu
Silnik 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Daewoo Nubira II Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Generalnie rzecz biorąc to dynamika
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : czasem przestają działać szyby (ina wiązki w dzwiach)
4,0
Całokształt
Musze przyznać ze przed zakupem obawiałem sie trochę tego auta ale muszę powiedzieć ze niesłusznie :) Auto ma mocny i niezbyt oszczędny silnik o pojemności 2 l przy bardzo małej masie 1213kg bo tyle waży auto (nie wiem skąd panowie z autocentrum w wzięli wagę 1322kg) auto jest zadziwiająco dynamiczne.Wnętrze jest przestronne a zawieszenie dość miękkie. Generalnie mój egzemplarz nie miał łatwego życia bo eksploatowany był na Taxówce Dodam że w aucie w zasadzie od nowości zainstalowana jest instalacja gazowa Landi Renzo (przy czym nie jest to instalacja sekwencyjna) przelatał już na niej prawie 250 000
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.0 w tym aucie jest jak znalazł ja lubie szybko jezdzic i spełnia on moje oczekiwania. Auto rozpędza sie do pierwszej setki bardzo prężnie z moich pomiarów wynika żę lekko pow 9s Co w dzisiejszych czasach przy bardzo ciężkich autach jest naprawde dobrym wynikiem. Zobaczcie sobie dane techniczne tego auta osiągami nokautuje dwulitrowe auta konkurencji takie auta jak mondeo czy vectra są o przeszło sekunde wolniejsze do 100. Auto na autostradzie udało mi się rozpędzić do 210km/h i więcej już nie poszło ale jak na takie auto uważam to za bardzo dobry wynik.Silnik dobrze znosi gaz i co ciekawe nie traci prawie na dynamice Niestety ceną za to jest spore zapotrzebowanie na paliwo w mieście w granicach 12-14 l gazu Dodam jeszcze żę jest to silnik mocno spokrewniony z dwulitrową jednostką opla.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest przeciętna skok ma dość długi a precyzją także nie grzeszy, czasem zdarza się wbić inny bieg niż by sie chciało. Generalnie nie ma z nią problemów (no poza tym ze jedna się rozpadła) ale koszty zakupu nowej były niskie a auto miała już sporo ponad 200 000 tyś jady i to głównie po mieście więc mogło sie rozpaść
3,0
Układ jezdny
Tutaj wszystko ok auto jest miękkie i przyjemnie wybiera wszelakie nierówności Trakcja jest dosć dobra a układ hamulcowy zaskakująco skuteczny.Musze tu zaznaczyć że auto nie ma sportowych zapędów. Tak jak napisałem zawieszenie jest miękkie i mocno przechyla się na zakrętach. Przy czym musze powiedzieć żę auto dość dobrze trzyma się drogi , jest bardzo przewidywalne i trudno zmusić je do nieposłusznego zachowania. Dodam jeszcze iż zawieszenie nie jest zbyt trwałe w szczególności przednie ale za to koszty części są śmiesznie niskie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest po prostu wzorowa. Nie bardzo widzę do czego by sie tu przyczepić, no nie wiem może lusterka mogły by być większe ?
5,0
Ergonomia
Wszystko dokładnie tam gdzie sie tego spodziewasz. Przemyślane i dobrze ułożone. Szkoda że nie ma sterowania radiem z kierownicy. ja przylepiłem sobie pilota z tyłu przy kole kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze auto bardzo szybko się nagrzewa więc w zimie nie ma problemów z marznięciem. Klima naprawdę bardzo wydajna. Szyby mają tendencje do parowania. Ale dbanie o filtr kabinowy załatwia sprawe
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To spore kombi więc miejsca jest pod dostatkiem zarówno z przodu jak i z tyłu. Można spokojnie pojechać nad rzekę czy nad jezioro i bez problemu sie w aucie przespać (potwierdzam ze w dwie osoby jest bardzo wygodnie) :) Bagażnik jest duży i dobrze pomyślany oparcia składają sie niemal że na płask co ułatwia przewożenie dużych przedmiotów (takich jak np lodówka)
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie mogło by być ciut lepsze przy dużych prędkościach jest dość głośno nie żeby jakaś tragedia ale astra bertone przykładowo jest sporo cichsza. Jakoś bardzo źle nie jest ale mogło by być lepiej
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza spalaniem wszystko super. Ceny części są bardzo niskie i szeroko dostępne. Jednak że przy nubirze z II gen pojawia się problem ze zdobyciem elementów blacharskich. (podobno nie były one robione u nas) i w wyniku tego mało do nich części blacharskich.
5,0
Stosunek jakość/cena
Powiem krótko za te pieniądze nie kupicie żądnego innego tak dużego tak szybkiego i tak taniego w utrzymaniu samochodu. Zdecydowanie warta swojej ceny
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych usterek było sporo: spaliła sie pompa paliwa, czasem występują problemy z elektryką szczególnie centralny zamek i elektryczne szyby. Padła cześć oświetlenia tablicy. Regularnie pada czujnik prędkości zapiekają sie linki ręcznego pękł kolektor wydechowy. o takich rzeczach jak kable czy świece nie wspominam bo to trzeba wymieniac w każdym aucie. Przerdzewiały przewody hamulcowe oraz rozpadło sie łożysko w kole Generalnie na aucie miejscami pojawiają sie ogniska rdzy i będe musiał się tym niedługo zająć. Troche tego jest ale tak jak napisałem ceny części są śmieszne
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zdarzyła się tylko jedna taka rzecz mianowicie hałasować zaczął rozrząd i okazało się ze jest juz do wymiany pomimo iż zrobił zaledwie 25 000 Okazało się iż poprzedni właściciel wsadził tam Chińczyka ! Nie róbcie takich Bo zniszczycie auto ! A oszczędność nie jest duża.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Nubira II Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,50 zł
9,8
l/100km
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Nubira II Kombi