Silnik bardzo elastyczny 50 km/h na 5 biegu ciągnie bez problemu, ale za to głośny powyżej 120 km/h.
3,0
Skrzynia biegów
Trochę ciężko wchodzi pierwszy bieg i wsteczny, ale idzie się przyzwyczaić
3,0
Układ jezdny
Trochę zbyt miękkie, a do tego dosyć szybko zawieszenie nadaje się do wymiany ( wiadomo POlskie drogi :)
Duży plus za tanie łatwo dostępne części przyzwoitej jakości i prostota wymiany elementów zawieszenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie OK, jednak w deszczowe dni i zimą szyby dosyć długo się odparowują, szczególnie boczne. Sytuację trochę ratuje klimatyzacja :)
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i pod ręką:)
Tylko te boki bagażnika z tyłu w kombi mogłyby być lepiej przemyślane..
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze po przejechaniu oK. 5 km, chłodzi też przyzwoicie, ale pod warunkiem że mamy klimę.
Co do odparowywaniu szyb wypowiedziałem się powyżej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jestem wielki, więc nie narzekam, przy dłuższych trasach ( powyżej 100 km) nie czuję się zmęczony.
Pasażerowie z tyłu też nie powinni narzekać, chyba że będą wyższego wzrostu i podróżować będzie się w 5-tkę, wówczas może być nieco ciasno, jedna tragedii nie ma ;)
3,0
Wyciszenie
W mojej niuni powyżej 80 km/h słychać lekki świst wiatru (chyba problem ze starymi uszczelkami), a powyżej 120 km/h już wyraźnie słychać pracę silnika..jednak nie jest na tyle głośny by przeszkadzał w rozmowie, czy słuchaniu radia.
Problemem może już natomiast być prędkość powyżej 150 km/h- wówczas robi się w trochę za głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna ok.8-9l/100 km, gaz ok.9-11l/100 km, wszystko rzecz jasna w zależności od jazdy.
Silnik świetnie jeździ na gazie, części tanie i nie ma problemu z ich zakupem. Wiadomo, przy przebiegu 250 km, zdarzają się drobne usterki, ale większość można naprawić samemu. Ważna zasada by dbać o systematyczną wymianę oleju, rozrządu itp. a silnik odwdzięczy się niezawodnością.
Nubirka ma stosunkowo prosty silnik i nie potrzebuje zaawansowanej instalacji gazowej, jak i serwisowanie nie wychodzi drogo :)
Elektryka czasami lubi płatać figle, ale najczęściej problem leży w zasiedziałych stykach.
Tania eksploatacja to chyba najważniejsza zaleta tego samochodu:)
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że w tej cenie z takim rocznikiem i niską eksploatacją ciężko coś innego znaleźć. Ale co dla niektórych prestiż przy wyborze nowego wózka będzie większym priorytetem ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oto co wymieniłem w ciągu 2 lat:Termostat ( 40 zł), zasiedziałe styki( 25 zł- wd-40;), zawieszenie(250 zł kpl ), uszczelka nad zaworami ( 40 zł), amorki przód ( 200 zł ) klocki, szczęki itp. kpl wszystkie koła ( ok.150 zł), siłowniki klapa bagażnika ( 160 zł),pompka paliwa z czujnikiem (120 zł), rozrząd kpl z pompą wody (250zł), świece+ przewody wysokiego napięcia+ filtry+ olej silnika..
Jak widać tragedii nie ma ;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Spaliła mi się pompka i nie mogłem odpalić spod domu- w trasie nigdy nie stanął.. z poważniejszych to chyba tyle, po zatem drobiazgi.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
[l/100km]