Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Nubira II Kombi

Zbyszek Wrocław, 12 lat temu
Silnik 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Daewoo Nubira II Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
2,54
38% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygoda i klimatyzacja, wyposażenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Śruby mocujące sanki są tak pomyślane, że muszą skorodować i się urwać. Naprawa to 8 godz ciężkiej roboty+palnik+spawarka+zdolności Mac Gyvera. Silentbloki w przednich wahaczach starczają na 10kkm.
Inne : Przegub w kolumnie kierownicy. Małe coś, a 500 PLN pęka
Układ hamulcowy : Jak ręczny padnie, to trzeba dać sobie z nim spokój. Dobrze już nie będzie.
2,0
Całokształt
Kiedy zmieniałem rok temu samochód pomyślałem o Nubirze. Tutejsze komentarze przekonały mnie, że nie ma czego się bać. BZDURA! Auto jest tanie i widać to na każdym kroku. Fatalne zawieszenie, marne wyciszenie, skrzypiące wnętrze, blaszany zbiornik paliwa, fatalny dostęp do wymienianych elementów. Jako nowy, mógłby to być całkiem przeciętny samochód, ale po kilku latach, kiedy trzeba wymieniać elementy robi się niefajne, bo choć części są tanie, to juest ich sporo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to najjaśniejszy element w całym samochodzie. Jednostka przestarzała, głośna, mało ekonomiczna, ale niezniszczalna. Wymiana rozrządu bez problemu do wykonania w garażu. 190 tys przebiegu (90 na LPG) i zużycie oleju 1 l/20kkm)
3,0
Skrzynia biegów
przy tej mocy biegi mogłyby być dłuższe. W trasie ewidentnie brakuje szóstki. Sprzęgło padło po 170kkm.
2,0
Układ jezdny
Prowadzi się jak ponton. Zawieszenie za miękkie. Nawet po zastosowaniu najlepszych silentbloków FEBI i po wymianie amortyzatorów fatalnie. W zakrętach konsternacja, bo strach jechać i strach przyhamować. Przy absolutnym stosowaniu się do ograniczeń prędkości strachu już nie ma. (2 razy starszy golf II nie miał z tym żadnych problemów)
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Trzeba tylko pamiętać, by zamykać szybę, gdy chcemy użyć spryskiwacza, bo inaczej wszystko, co zgarnie wycieraczka wlatuje do środka. Poza tym ok.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez klimatyzacji nie ma szans odparować szyb. Sprawna klima absolutnie niezbędna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mały samochód to to nie jest, miejsca na wszystko pod dostatkiem. Po złożeniu oparcia kanapy namiot jest zbędny.
2,0
Wyciszenie
Głośno. Zdecydowanie za głośno. Powyżej 120km/h robi się niemiło, a przy 160 ciężko rozmawiać.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo pali nubira. Ciężka, to i pali, ale niemieckie auta przy tej masie palą o 15% mniej.
2,0
Stosunek jakość/cena
W cenie Nubiry można mieć kilka lat starszego Golfa, a z większych aut Passata, czy nawet Audi. Różnica jest taka, że w niemcach śruby się odkręcają, a jak coś się wymieni to na lata, a w Daewoo jedna usterka pociąga za sobą inne. Jak Hydrze łeb odrąbiesz, to jej 3 wyrosną.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód robiony po taniości i widać to na każdym kroku. Wszystko skrzypi, łatwo się wyciera, lub odpada.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z przodu podwozie jest tak skonstruowane, że 2 z 4 śrub mocujących je do nadwozia MUSZĄ skorodować i się urwać. Inne śruby też się raczej urywają niż odkręcają. Mój mechanik klął za każdym razem jak musiał coś robić. Z wymianą czegokolwiek jest 2 razy więcej roboty niż w innych autach, fatalny dostęp do wszystkiego.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daewoo Nubira II Kombi