Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Nubira I Sedan

Niedziwad, 9 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 106KM 78kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 378 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Daewoo Nubira I Sedan 1.6 i 16V 106KM 78kW 1997-1999 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najbardziej zaskoczyło mnie to, że te auto w takim przebiegu nadal sprawnie się poruszało. Gdyby nie korozja nadal bym nim jeździł, bo cena eksploatacji tego auta jest dosyć niska, auto jest przestronne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza, korozja, ruda.
Układ elektryczny : Słabe zamienniki kabli WN
Inne : zamarzające drzwi
4,0
Całokształt
Auto zostało kupione od znajomego taksówkarza. Środek bardzo zadbany jak na swoje lata, przestronny, jednak w dalszą podróż w pięć osób bym się nie wybrał ponieważ z tyłu dla trzech dorosłych osób jest ciasno, a dodatkowo silnik, który dwanaście lat jeździł na LPG pierwszej generacji stracił już sporo koni mechanicznych i jazda z załadowanym na maksa autem jest dla niego udręką, a każde wyprzedzanie trzeba dwa razy przemyśleć. Podróżowanie pomiędzy 90-110km/h jest najlepszą prędkością dla tego silnika, obroty przy 110km/h dochodzą do 3000 na minutę, w środku jest wystarczająco cicho i się człowiek nie męczy. Auto niestety tak jak większość aut w tym wieku, zjadła korozja, gdyby nie to, pewnie nadal bujałbym się tą wanną.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niestety, ale silnik z takim przebiegiem nadaje się już do remontu. 12 lat na LPG pierwszej generacji, ciągłe użytkowanie w mieście odbiło się na jego kondycji. Między wymianami oleju co 10 tys. km dolewałem około 2 litrów oleju, czyli olej wymieniał się praktycznie sam. Zmorą była uszczelka pod pokrywą zaworów, spod której prędzej czy później zaczynało ciec. Koreańskie kable wysokiego napięcia wystarczają na jakieś 10tys. kilometrów, raczej proponuję zainwestować w lepszą markę i mieć spokój na dłuższy czas.
3,0
Skrzynia biegów
Wybierak skrzyni wymieniałem dwa razy, na nowe, dostępne na rynku zamienniki, bardzo słabe jakościowo. Gdy kupiłem auto, poprzedni właściciel wiedział już, że je odda do komisu, w rozliczeniu i przy ostatniej wizycie u swojego mechanika, ten uzupełnił mu olej w skrzyni, olejem do automatów. Auto na początku jeździło normalnie, po pewnym czasie pojawił się dziwny dźwięk na jedynce, później dwójce, tak jakby zerdzewiała tarcza hamulcowa ocierała o klocek, jednak to była skrzynia, która w końcu się rozleciała. Przy wymianie skrzyni wymieniłem od razu sprzęgło. Z książki serwisowej wynikało, że był to oryginał, który zniósł 350 tysięcy kilometrów z czego ponad 200 na taksówce.
3,0
Układ jezdny
Jak w wannie. Nubira pływa. Jest to tak miękki samochód, że ostrzejsze zakręty stają się niebezpieczne. Zawieszenie bardzo dobrze wybiera nierówności, jest komfortowe, porównałbym je do francuzów. Dla mnie takie zawieszenie akurat nie pasowało. Miałem kiedyś Peugeot'a i o wiele pewniej czułem się nim w zakrętach niż w Nubirze.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma się do czego przyczepić. Zarówno do przodu jak i do tyłu widoczność jest bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
Kwestia przyzwyczajenia. Niektóre rozwiązania w stylu koreańskim, europejczyk na takie rozwiązanie by raczej nie wpadł i intuicyjnie po ciemku ciężko się domyślić jak np. włączyć tylne światło przeciwmgłowe. Bagażnik całkiem pojemny.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak klimy, wentylacja jest bardzo słaba, o ile w lato w trasie nie jest to męczące to w zimę przy krótkich przejazdach trzeba być przygotowanym na to, że szyby będziemy skrobać w środku. Zwłaszcza jeżeli tak jak w moim aucie, korozja zajęła się progami i podłogą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zarzutów, z tyłu, tylko przy dwóch osobach.
4,0
Wyciszenie
Jeździłem nowszymi i droższymi samochodami z wyższego segmentu, które nie były tak dobrze wyciszone jak Nubira. Także tutaj duży plus.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie, ale słabe, lepszych marek także tanie w porównaniu do marek niemieckich lub japońskich. Prosta konstrukcja, ceny napraw niewygórowane. Niestety nim auto starsze tym więcej jest do wymiany. Spalanie w trasie 10 litrów gazu, obojętnie czy w lato, czy w zimę, jednak auto w trasy ruszało minimum z trzema osobami na pokładzie. Miasto od 12 latem do 14 zimą, ale to maksymalne spalanie na krótkich przejazdach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że auto nie jest najgorsze pod tym względem. Wystarczy wymienić wszystko co trzeba na początku użytkowania, a później to już normalne użytkowanie plus sporo niespodzianek, ale wydaje mi się, że to kwestia wieku auta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miejsca gdzie były przymocowane w oryginale linki hamulca ręcznego przerdzewiały, linki zaczęły dotykać do opony i po jednej trasie były do wymiany. Uszczelka pod pokrywą zaworów jest nie do ogarnięcia. Od jej wymiany, maksymalnie pół roku nic nie cieknie. Zabrudzanie się odmy, sprawiało, że auto zaczynało pożerać większe ilości oleju i dymiło.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Korozja, korozja, korozja. Odzywająca się poduszka skrzyni biegów.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 106KM 78kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Nubira I Sedan 1.6 i 16V 106KM 78kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,5
l/100km
11,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Nubira I Sedan