Silnik
: Przesiadlem sie z Passata \'85 1.6 diesel (nie turbo) i czuc ze mam koniki pod nogą :) Jazda sprawia duzo radochy bo mozna cisnac na maxa a spalanie gazu nie podskoczy znaczaco :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Wahacze i tuleje
Silnik
: Remocik prawie generalka - ok 2tys. (przeczytaj opis w niezawodności)
4,0
Całokształt
Cos niedrogiego i znosnego w utrzymaniu. Posiadanie samochodu to luksus i wydatki ktore ma KAZDY wlasciciel auta. Samochod oszczedny i szybki. Duza pojemnosc bagazowa i pelne wyposazenie za mala cene. obecnie za 7-8 tys kupuje sie samochod z mocnym silnikiem pelna elektryka i klima. Stosunek cena/jakosc bardzo dobra. Jestem zadowolony.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik w Nubirce (Oplowski) nie jest elastyczny. Zabawa zaczyna się od około 3,5tys obrotów. Silnik pracuje dość głośno co najbardziej czuć przy wyższych prędkościach(>100km/h). Plusem silnika jest na pewno jego moc. Ponad 130KM daj juz frajde z jazdy. No i silnik byl prawie po generalce. Nie wiem czy to wina sprzetu czy poprostu poprzedni wlasciciel zaniedbal. Remoncik byl po 200tys.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bez rewelacji. Przesiadłem się z Passata 85r. to przyznam ze różnicy z \"pracy\" wajchy specjalnie nie czuje. Drążek chodzi topornie. Sprzęgło mi nie przeszkadza, ale w porównaniu z nowszymi samochodami chodzi bardzo ciężko. Wystawiam ocene 4 zeby suma silnik + skrzynia mialy po 3,5.
3,0
Układ jezdny
Niestety frajde jaka daje silnik niszczy badziewne zawieszenie. Zawieszenie jest bardzo miękkie i czuć to dość mocno przy manewrach powyżej 80km/h i na zakrętach. Amortyzatory z przodu mam nowe i oryginalne. Moze wymiana na zamienniki poprawi sytuacje. Zawieszenie przednie jest dosc awaryjne. Co roku jest \"cos\" a to tuleje a to gumy czy wahacze. Plusem jest to, iz części sa BARDZO tanie w porównaniu z innymi markami.
Komfort
5,0
Widoczność
Co tu dużo mówić... Sam sobie samochodu nie obilem :) zawsze ktos mi \"pomagał\". Widoczność super bo to kombiaczek.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie nie powala na kolana. Klima chodzi OK, ale nie wiem czy wentylatory slabe czy juz pozapychane, bo pasazerowie z tylu czują sie \"niedopieszczeni\" i trzebeba podkrecac na 3 lub 4.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie mają wygodnie. Ja mam 190cm wzrostu i brakuje mi 2 rzeczy: podlokietnika i regulacji kierownicy w 2D. Troszke fotele slabo trzymaja na zakretach.
3,0
Wyciszenie
Samochód ma swoje lata i wydaje mi sie, że moze to byc powod dosc glosnej pracy silnika. W trasie sluchac silnik i powietrze (relingi). Mrucznie silnika jest przyjemne przy przysmieszaniu, ale jak jedzie sie na 3 tys. dluzej to robi sie to wkurzające. Dodatkowo powiem ze mam 3 tlumiki (katalizatora chwilowy brak) wiec powinno byc ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5 nie będzie bo naprawy są częste ze wzg. na zawiszenie. Zużycie paliwa - to jest NAJWIEKSZA ZALETA TEGO SAMOCHODU!! Jak ktos niegazuje takiego samochodu to dużo traci. Spalanie na benzynie to jakies 12-13L, na gazie mam wynik 12L z ciągłą klima. W trasie spalil mi 8,4L gazu z klimą, zaznacze ze szalalem na trasie czyli wyprzedzanie hamowanie itd. Predkosc tam gdzie mozna 120-140.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu nie trzeba komentować... STOSUNEK JAKOŚĆ/CENA DOSKONAŁĄ !!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak juz powiedzialem samochod ma swoje lata. Ma prawo siadac oswietlenie i drobna elektronika. Nia ma tragedii bo wszystko latwo samemu wymienić !!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak wspomnialem wcześniej... Mialem remont silnika po 200 tys. Mozliwe ze to wina sprzet lub zaniedbanie poprzedniego wlasciciela. Do powaznych usterek moge zaliczyc cieknaca maglownice, ale badzmy szczerzy ta sa czesci mechaniczne ktore po 250tys maja prawo szwankowac. Zawiszenie jak juzwspomnialem troszke upierdliwe.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 133KM 98kW
[l/100km]