jesli ktos od auta wymaga jedynie cech uzytkowych, to nexia spelni jego wymagania. Auto dobrze wozi i nic wiecej :) Jesli ktos szuka prestizu i jest wrazliwy na pierdolki to raczej bedzie zawiedziony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mimo iz nie najmocniejszy to do spokojnej jazdy w zupelnosci wystarcza. Do tego jest trwaly i niedrogi w eksploatacji. Podczas spokojnej jazdy prawie go nie slychac. Typowa usterka jest niestety przepalanie uszczelki pod glowica. Pomimo przebigu <100kkm nie spala kropli oleju.
3,0
Skrzynia biegów
Sama skrzynia jest ok, biegi wchodza gladko i bez zgrzytow. Czesta usterka jest natomiast wyrobienie posredniego mechanizmu zmiany biegow, co objawia sie "flakowatym" dzialaniem dzwigni i problemem z ich zmiana. Koszt wymiany ~160zl.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest miekkie. Ma zalety i wady, jest komfortowe ale trzeba brac pod uwage przechyly. W wersji 8V notorycznie zapiekaja sie zaciski hamulcowe.
Komfort
3,0
Widoczność
W wersji 3d ktora posiadam do przodu i na boki jest bardzo dobrze, nie ma co narzekac. Natomiast widocznosc tyl/tyl-bok jest marna. Bardzo przeszkadzaja w manewrowaniu bardzo grube zderzaki. Od widocznego konca maski do krawedzi obrysu auta jest dobre pol metra.
2,0
Ergonomia
Ergonomia niestety nie za dobra, niby wszytko jest pod reka, ale sporo wpadek. Podswietlenie zegarka przygasa jak sie wlaczy swiatla (jak ktos jezdzi w dzien na swiatlach to nie widac godziny). Kierownica zaslania wlaczniki i kontrolki swiatel przeciwmgielnych, awaryjnych. Niewygodnie wlacza sie swiatla drogowe (dzwignia od siebie). Pasazer obija sobie kolana o polke. Plyn spryskiwaczy zalewa boczna szybe, duzo by wymieniac... Generalnie da sie przezyc, ale czesto sporo rzeczy wnerwia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawet w najwieksze mrozy ogrzewania nie trzeba otwierac do konca. Powietrze leci jak z suszarki do wlosow. Gorzej niestety z wentylacja. W upaly ciezko wysiedziec. Otwarcie okien powoduje duzy halas i przeciagi. Ale to raczej nie problem nexii ale braku klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet bardzo wysoki kierowca nie bedzie narzekal. Mam ponad 1.9m i fotel nie jest odsuniety do konca. Wygodnie podparcie na prawa noge w postaci konsoli srodkowej. Pasazer z przodu ma gorzej. Miejsca jest mniej i bardzo przeszkadza polka dokladnie na wysokosci kolan. Z tylu na szerokosc jest ok, nawet w 3 osoby jest w miare wygodnie. Jesli chodzi o miejsc na nogi to ani malo ani duzo: ujdzie.
4,0
Wyciszenie
Tu mam dylemat jak ocenic :) Z jednej strony fantastycznie wyciszony silnik. Przy jezdzie z miare niskimi obrotami silnika w ogole nie slychac. Podobnie z wyciszeniem kabiny. Efekt niestety psuja rozmaite trzaski i stuki drzwi, foteli, plastikow. Ogolnie orkiestra trzaskow :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W miescie sporo (9l benzyny), na trasie bardzo dobrze (ponizej 7l benzyny przy umiarkowanych predkosciach). BARDZO korzystne ceny czesci zamiennych i napraw, nawet w ASO jest "dla ludzi". To jedna z najwieszych zalet nexii. Tani sie jezdzi (zwlaszcza na lpg), tanio sie naprawia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba nie ma auta o lepszym stosunku jakosc/cena. Samochod jest duzy, niezawodny, czesto bogato wyposazony, nienajgorzej wyglada a kosztuje smieszne pieniadze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na stare auto to dobrze, czasmi sie cos posypie, ale nie lawinowo. Latwo utrzymac nexie w dobrym stanie technicznym.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdyby nie typowe wady (uszczelka pod glowica, zaciski, itp) to byloby bardzo dobrze. Bardzo trwaly silnik, zawieszenie w miare, na naszych drogach od czsu do czasu trzeba cos robic, ale nie ma tragedii.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.5i 75KM 55kW
[l/100km]