Silnik
: Barzdo dobry o niezłej dynamice. Nie był też uciążliwy dla ucha.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Dość szybko rdzewiały ramki drzwi. Trzeba było uważać na nadkola.
Zawieszenie
: Sprężyny tylnego zawieszenia. Stanowczo za delikatne. Kiedyś pękła mi jedna przy przejeżdzaniu dość obciążonym samochodem przez torowisko.
4,0
Całokształt
Tak jak napisałem wyżej, niby usterki się zdarzały, ale nie były zbyt kosztowne. Np. wymiana katalizatora 300 zł, pompa paliwa 150 zł. Nawet jak musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą to za całość z dość dużym przeglądem zapłaciłem jakieś 600 zł. Ogólnie z auta byłem bardzo zadowolony. Sprzedałem tylko dlatego, że zaczynał korodować. Gdyby nie rdza to nie sprzedałbym go nigdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Całkiem żwawo pracująca jednostka o niezłej kulturze pracy. Nawet porównując do osiągów nowych silników produkowanych teraz, to silnik wydaje się całkiem niezły, z umiarkowanym apetytem na paliwo. Prawie bezawaryjny.
3,0
Skrzynia biegów
Czasem kłopot z wrzuceniem wstecznego. Trzeba było najpierw nieco ruszyć do przodu aby wrzucić wsteczny. Poza tym bez uwag.
3,0
Układ jezdny
Na dobrych drogach całkiem niezły i wogóle niesłyszalny. Na dziurach, szczególnie przy sporej prędkości miało się wrażenie, że lada moment coś się rozleci. Bardzo wrażliwe sprężyny tylnego zawieszenia. Wymieniałem przeciętnie co 40000 km. Trzeba jednak powiedzieć, że ceny części na bardzo przyzwoitym poziomie.
Komfort
4,0
Widoczność
Bezproblemowo. We współczesnych samochodach często jest dużo gorzej.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki. Nie trzeba się zastanawiać nad oznaczeniem niektórych funkcji. Prosto i czytelnie, a o to przecież chodzi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się nagrzewa. Sprawnie działająca wentylacja, przy czym działa dość cicho nawet na maksymalnej mocy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez uwag. Dla 3-4 osób dużo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Jak się przesiadłem ze skody to mi się wydawało, że w Nexii nie ma silnika :). Przynajmniej na początku dopuki się słuch nie przyzwyczaił. Oczywiście przy dynamicznej jeździe i przyspieszaniu silnik słychać, ale nie ma tragedii. Można spokojnie rozmawiać nawet przy 150 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Byłem mile zaskoczony. Na benzynie trasa 5,3. Miasto 8,0. Średnio 7l/100 km. Na gazie średnio 8-10 l, zależnie od sposobu jazdy. Ceny części bardzo dobre, zresztą auto prawie bezawaryjne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Teraz za 30-40 tys. nie można kupić auta z takich materiałów i tak żwawym silnikiem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez pierwsze kilka lat nie działo się prawie nic. Na gwarancji wymieniono mi jedynie włącznik świateł cofania.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niby parę ich było. Np. katalizator , sprężyny tylnych amortyzatorów, uszczelka pod głowicą, pompa paliwa, korozja niektórych części nadwozia. Ale koszty usunięcia usterek na bardzo przyzwoitym poziomie. Przez 12 lat użytkowania sholowano mnie z drogi tylko 1 raz, gdy padła pompa paliwa. Myślę, że to bardzo dobry wynik. Miałem do tego auto bardzo duże zaufanie.