Silnik
: Niewielki a jednak dynamiczny i dość oszczędny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdzewiejące drzwi przednie
Zawieszenie
: słabe sprężyny zawieszenia
Silnik
: spocona uszczelka pod pokrywą zaworów
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik choć niewielki bo tylko 75 KM to w połączeniu z bardzo lekkim nadwoziem bardzo dobrze sobie radzi.
Oczywiście nie ma co mówić o rakietowym przyspieszeniu, ale niejednego japońca na światłach można zostawić.
Do 80 przyspiesza wyśmienicie, potem do 120 jest w miarę, a powyżej to jednak widać brak mocy.
Silnik jest 8-mio zaworowy "bezkolizyjny", czyli w razie zerwania paska rozrządu nie niszczy połowy silnika :) Zaleta, choć raczej rzadko kto do tego dopuszcza.
Silnik lubi się pocić na uszczelce pokrywy zaworów - przypadłość.
Bardzo dobrze znosi LPG, wręcz lepiej chodzi na LPG niż PB.
Silnik lubi wysokie obroty powyżej 3000.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia średnia, biegi wchodzą gładko i intuicyjnie na swoje miejsce.
Po 150kkm pojiwł sie delikatny problem z wbijaniem 2 biegu po dłuższej jeździe na biegu 5. Trzeba wtedy użyć większej siły by wbić 2-kę, ale tylko w przypadku przejścia z biegu 5 na 2.
5,0
Układ jezdny
Świetnie wybiera polski nierówności, choć z trwałością nie najlepiej. 160.000 i dwa razy wymieniane sprężyny z tyłu i raz z przodu. Jednak przy tak śmiesznie niskich cenach części to nie da sie tego odczuć. Wymiana amorów i sprężyn z tyłu teraz we wrześniu to koszt 220 zł z przesyłką :) śmieszne ceny, i dobrze :)
Dalej o zawieszeniu to: seryjne było bardzo "kanapowe" ale Merc, jednak dość zauważalnie pochylało nadwozie na zakrętach, teraz jest włożone twardsze i jest OK.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała, wąski słupek przedni pozwala widzieć o wiele więcej niż w nowoczesnych konstrukcjach. Widoczność do tyłu w sedanie wzorowa, choć niskie osoby nie widzą klapy bagażnika i mogą mieć problem z wyczuciem jakby nie było dość długiego auta ( 4,42 m ) z wystającymi zderzakami, które defacto często da się zarysować.
4,0
Ergonomia
Wszystko ( choć niewiele tego jest ) na miejscu i sięga się po to intuicyjnie. Brak regulacji kierownicy daje się we znaki.
Wyposażeniu wersji GLE to:
elektryka szyb x4
elektrycznie regulowane światła
immobliliser
elektrycznie chowana antena radio
elektrycznie otwierany bagażnik i wlew paliwa
centralny zamek
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie dobrana nagrzewnica do nadwozia. Auto w zimę nagrzewa się niesamowicie szybko. Jesienną porą odparowywanie szyb na dobrym poziomie.
Ogrzewana tyna szyba reaguje natychmiast.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu jest OK dla osób do wysokości max 1,95 , wyżsi mogą nie czuć się super, choć z powodzeniem sie zmieszczą i pojadą. Z tyłu nie jest źle o ile z przodu jadę nie za duże osoby :)
3,0
Wyciszenie
Tu niestety sprawa nie wygląda za różowo, ale nie wymagajmy za dużo od auta, którego cena zakupu nie przewyższyła kwoty 25.000 ;)
Po grzebaniu w tapicerce drzwi pojawilo sie denerwujące skrzypienie, ale to chyba wina niedoświadczonego mechanika.
Ogólnie powyżej 120km/h jest dość głośno, do 90 km/h silnika nie słuchać ( wtedy jest to okolo 2200 obrotów ).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest całkiem całkiem.
Jazda ekonomiczna:
trasa - 7,0 - 8 L LPG
miasto - 9 - 10 LPG
jazda bardziej agresywna:
trasa - 8,5 - 9,5 LPG
miasto - 10-12 LPG
benzyna po około 0,5-1 L mniej
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie auto nie psuje się.
Wymieniane są elementy ulegające zużyciu no i te niszczęsne polskie drogi, które każą wymieniać szybciej sprężyny i amory.
Raz zawiodły podnośniki szyb z przodu, ale to wina wypaczonej prowadnicy po 10 latach.
Po 140.000 wymiana sondy lambda.
Po za tym auto w zasadzie bezawaryjne, a części eksploatacyjne śmiesznie tanie - nawet oryginalne.
Wiecznie spocona uszczelka pod pokrywą zaworów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprężyny zawieszenia - seryjne wytrzymują około:
przód - 120.000
tył - 90.000
Co do nadwozia to jest nie najgorzej.
Blacha ocynk, szkoda że tylko z jednej strony.
Rdza raczej sporadycznie - lubią rdzewieć drzwi z przodu od spodu.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.5i 75KM 55kW
[l/100km]