Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Nexia Sedan

irrecki, 16 lat temu
Silnik 1.5i 75KM 55kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 161 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Daewoo Nexia Sedan 1.5i 75KM 55kW 1994-1999 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niewielki a jednak dynamiczny i dość oszczędny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdzewiejące drzwi przednie
Zawieszenie : słabe sprężyny zawieszenia
Silnik : spocona uszczelka pod pokrywą zaworów
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik choć niewielki bo tylko 75 KM to w połączeniu z bardzo lekkim nadwoziem bardzo dobrze sobie radzi. Oczywiście nie ma co mówić o rakietowym przyspieszeniu, ale niejednego japońca na światłach można zostawić. Do 80 przyspiesza wyśmienicie, potem do 120 jest w miarę, a powyżej to jednak widać brak mocy. Silnik jest 8-mio zaworowy "bezkolizyjny", czyli w razie zerwania paska rozrządu nie niszczy połowy silnika :) Zaleta, choć raczej rzadko kto do tego dopuszcza. Silnik lubi się pocić na uszczelce pokrywy zaworów - przypadłość. Bardzo dobrze znosi LPG, wręcz lepiej chodzi na LPG niż PB. Silnik lubi wysokie obroty powyżej 3000.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia średnia, biegi wchodzą gładko i intuicyjnie na swoje miejsce. Po 150kkm pojiwł sie delikatny problem z wbijaniem 2 biegu po dłuższej jeździe na biegu 5. Trzeba wtedy użyć większej siły by wbić 2-kę, ale tylko w przypadku przejścia z biegu 5 na 2.
5,0
Układ jezdny
Świetnie wybiera polski nierówności, choć z trwałością nie najlepiej. 160.000 i dwa razy wymieniane sprężyny z tyłu i raz z przodu. Jednak przy tak śmiesznie niskich cenach części to nie da sie tego odczuć. Wymiana amorów i sprężyn z tyłu teraz we wrześniu to koszt 220 zł z przesyłką :) śmieszne ceny, i dobrze :) Dalej o zawieszeniu to: seryjne było bardzo "kanapowe" ale Merc, jednak dość zauważalnie pochylało nadwozie na zakrętach, teraz jest włożone twardsze i jest OK.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała, wąski słupek przedni pozwala widzieć o wiele więcej niż w nowoczesnych konstrukcjach. Widoczność do tyłu w sedanie wzorowa, choć niskie osoby nie widzą klapy bagażnika i mogą mieć problem z wyczuciem jakby nie było dość długiego auta ( 4,42 m ) z wystającymi zderzakami, które defacto często da się zarysować.
4,0
Ergonomia
Wszystko ( choć niewiele tego jest ) na miejscu i sięga się po to intuicyjnie. Brak regulacji kierownicy daje się we znaki. Wyposażeniu wersji GLE to: elektryka szyb x4 elektrycznie regulowane światła immobliliser elektrycznie chowana antena radio elektrycznie otwierany bagażnik i wlew paliwa centralny zamek
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie dobrana nagrzewnica do nadwozia. Auto w zimę nagrzewa się niesamowicie szybko. Jesienną porą odparowywanie szyb na dobrym poziomie. Ogrzewana tyna szyba reaguje natychmiast.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu jest OK dla osób do wysokości max 1,95 , wyżsi mogą nie czuć się super, choć z powodzeniem sie zmieszczą i pojadą. Z tyłu nie jest źle o ile z przodu jadę nie za duże osoby :)
3,0
Wyciszenie
Tu niestety sprawa nie wygląda za różowo, ale nie wymagajmy za dużo od auta, którego cena zakupu nie przewyższyła kwoty 25.000 ;) Po grzebaniu w tapicerce drzwi pojawilo sie denerwujące skrzypienie, ale to chyba wina niedoświadczonego mechanika. Ogólnie powyżej 120km/h jest dość głośno, do 90 km/h silnika nie słuchać ( wtedy jest to okolo 2200 obrotów ).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest całkiem całkiem. Jazda ekonomiczna: trasa - 7,0 - 8 L LPG miasto - 9 - 10 LPG jazda bardziej agresywna: trasa - 8,5 - 9,5 LPG miasto - 10-12 LPG benzyna po około 0,5-1 L mniej
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie auto nie psuje się. Wymieniane są elementy ulegające zużyciu no i te niszczęsne polskie drogi, które każą wymieniać szybciej sprężyny i amory. Raz zawiodły podnośniki szyb z przodu, ale to wina wypaczonej prowadnicy po 10 latach. Po 140.000 wymiana sondy lambda. Po za tym auto w zasadzie bezawaryjne, a części eksploatacyjne śmiesznie tanie - nawet oryginalne. Wiecznie spocona uszczelka pod pokrywą zaworów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprężyny zawieszenia - seryjne wytrzymują około: przód - 120.000 tył - 90.000 Co do nadwozia to jest nie najgorzej. Blacha ocynk, szkoda że tylko z jednej strony. Rdza raczej sporadycznie - lubią rdzewieć drzwi z przodu od spodu.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.5i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daewoo Nexia Sedan