Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Nexia Sedan

Łukasz Ochrytkow - frytas13@wp.pl, 16 lat temu
Silnik 1.5i 75KM 55kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Daewoo Nexia Sedan 1.5i 75KM 55kW 1994-1999 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silniki 8-mio zaworowe niewiele odbiegajace dynamika od jednostek 16-to zawrowowych zaskakuja ponadprzecietna trwaloscia. Regularna wymiana paska rozrzadu uchroni przed grozna awaria ia zapewni dluga bezproblemowa eksploatacja. Moj egzemplarz przy przebiegu 190 tys.km nie bierze nawet drobiny oleju, cisnienie sprezania bez zarzutu rowne na wszystkich cylindrach. Ogolnie silniki bardzo trwale. Jestem mechanikiem a szczerze mowiac nic przy nim nie musze robic:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Notorycznie zapiekajace sie zaciski typu kadetowskiego - pomaga wymiana na zaciski lanosa.
Karoseria : Sporadycznie pojawiajaca sie delikatna rdza.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 8 zaworowy nie odbiegaznacznie od wersji 16 zaworowej lecz jest duzo cichszy i duzo mniej zawodny, a takze osiaga duzo wieksze przebiegi.
4,0
Skrzynia biegów
Jedyna zauwazalna usterka moze byc zuzycie wybierakow skrzyni co objawia sie ciezszym wrzucaniem biegow i dzwonieniem przy niektorych predkosciach obrotowych. Koszt częsci ok. 70 zl.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dosc komfortowe lecz troszke za miekkie do szybkiej jazdy po zakretach, nadwozie dosc mocno sie wychyla. Ceny czesci bardzo niskie - np. amortyzatory Kayaba gazowe juz od 100 zl. za sztuke, laczniki stabilizatora 10 zl. sztuka.Zawieszenie trwale nawet na naszych drogach.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ze wzgledu na zastosowanie ogromnej chlodnicy silnika praktycznie nie da sie przegrzac co ma duze znaczenie przy dluchich jazdach z duza predkoscia latem. U mnie nawet jeszcze nigdy sie nie wlaczyl wentylator chlodnicy (a dziala:) Do tego wydajne ogrzewanie zima.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duzo przestrzeni dla kierowcy i pasazerow, troszke malo schowkow ale da sie przezyc.
4,0
Wyciszenie
Niestety cieniutkie blachy zastosowane do produkcji nadwozia objawiaja sie rezonansem w czasie jazdy z wiekszymi predkosciami lecz w tak tanim aucie jest to do przyjecia. Na szczescie jednostka 8 zaworowa jest sporo cichsza od 16 zaworowej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto w cyklu miejskim spala dosc duzo paliwa, pomaga zalozenie inst. gazowej co znacznie obniza koszty eksploatacji. Na trasie z pelnym obciazeniem i 4 osobami autko schodzi spokojnie do ok. 6,5 litra/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie modele te nie odznaczaja sie jakimis typowymi powaznymi ustarkami, jedyna awaria mogaca nastapic nagle jest zerwanie paska rozrzadu ale regularna wymiana zapobiega takim ekscesom. Do tego w modelach z pocztaku produkcji w ktorych zastosowano zaciski od kadeta problemem jest notorycznie zapiekanie sie tych elementow. Pomaga wymiana na zaciski od lanosa - duzo skuteczniejsze hamowanie i niezawodnosc (sam tak zrobilem i zapomnialem o hamulcach).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Nexia Sedan 1.5i 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
11,7
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Nexia Sedan