Moim zdaniem jest to switne auto na sam poczatek, jest molo awaryjne, duzo rzeczy mozna samemu naprawic, a i nie jest palowozerne, latwo i tano mozna przerobic na gaz. Jest tanie w utrzymania i w miare komfotrowe, maniakom predkosci sie nie spodoba, chyba ze kupia 16 zaworawa 100KM wersje ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma dobra elastyczność, a kultura pracy tez nie jest najgorsza. Silnik ma skłonności do gaśniecia jak doda sie zbyt moło gazu.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzyna biegow jest kiepska :( Jest moło precyzyjna, a przy tym ma dość długie skoki lewarka. Czasem bieg lubi wyskoczyc :P Jeśli ktoś lubi spokojna jazde auto mu na pewno przypadnie go gustu.
3,0
Układ jezdny
Układ jedny jest zestrojony bardzo miekko, chyba mozna powiedzieć, że nawet komfortowo (gdyby nie te fotele to by bylo bardzo komfortowo). Nie należy on do najprecyzyjniejszych z powody zbyt miekkiego zawiszeszenia (lubi sie wychylac na zakretach nawet przy stosunkowo niskich predkosciach), wspomagnie kierownicy bardzo pomaga podczas parkowania w miescie tym stosunkowo duzym autem, ale przy wiekszych predkoscia nie czuc jak auto jedzie.
Komfort
5,0
Widoczność
Moim zdaniem widocznosc w nexi stoi na wysokim poziomie, gdyby nie to ze lustreko wsteczne i oba boczne nie luzowaly im sie mocowania, przez co sie troszke chwieja bylo by perfekcyjnie.
4,0
Ergonomia
Ergonomia w tym samochodzie stoi na dobrym poziomie, poniewaz to auto konstrukcyjnie jest z lat 80. to nie ma ty zbyt wielu przyciskow.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z ogrzewaniem nie ma problemu w zimie trzeba poczekac troche az silnik sie rozgrzeje, a pozniej juz jest cieplutko :) Gorzej w przypadku wentylacji, z powodu braku klimatyzacji (nic dziwnego ze jej nie ma w takim tanim aucie) i braku szyberdachu, ktory jest najlepszym wentylatorem w upalne popoludnia, zostaja tylko okna. Jesli ktos ma elektycznie otwierane szyby to czsami one szwankuja, elektronika jest slabym punktem tego auta.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest sporo jak na auto jak juz wspominalem konstrukcyjnie z lat 80. Nie podabaja mi sie tylko przednie fotele, gdy z tylu jest znosnie, pasazerom na przednich fotelach peka kregoslup w okolocach ledzwi.
4,0
Wyciszenie
Samochód jest bardzo dobrze wyciszony, pomimo srednio zaawansowanego wieku, do 2800 obr./min. jest w tym aucie bardzo cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie jest az tak ekonomiczne jak bysmy chcieli od auta ktore posiada tylko 75KM. Ale musimy pamietac ze to zaawansowana wiekowo konstrukcja wiec mozna jej wybaczyc parwie 10l w miescie :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to najlepiej wykonany samochod ale czego spodzeiwac sie mozna po koreanczykach :) A i spasowanie materialow nie jest najlepsze. Ale patrzac od strony technicznej zyskujemy dobry, trwaly silnik i (jesli auto jest bezwypadkowe) wogole nie korodujace auto.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jesli chodzi o malo koszstowne usterki to auto ma ich sporo, czesto wysiada elektronika, ale jak sie chce to da sie ja samemu naprawic, ale trzeba uwazac bo mozna jeszcze cos zepsuc i bedzie to sporo kosztowac. Podsumowujac: z elektronika w tym samochodzie nie ma zartow, jest ona bardzo awaryjna
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W przypadku powaznych usterek to nic sie nie psuje poza obowiazkowymi wymianami jak pasek rozrzadu i gomowymi uszczelkami spod zaworow, to wymienialem tylko 2 tylne sprzezyny i to wszystko.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5i 75KM 55kW
[l/100km]