Całkiem niezłe auto, choć mogłoby mieć ABS i nowszy konstrukcyjnie silnik.
Wrażenia
4,0
Silnik
Całkiem nieźle, jak na azjatycki (i nie japoński) wyrób. Szkoda tylko, że to przestarzała konstrukcja.
3,0
Skrzynia biegów
Po 100tys km czasem pojawia się problem z wrzuceniem wstecznego.
Na minus - dziwna praca na drugim biegu - właściwie, to trzeba jak najszybciej przyspieszyć i wrzucić trójkę - na dwójce nie idzie płynnie jechać.
4,0
Układ jezdny
Po 100tys km luzy na kierownicy. Okazało się, że poluzowały się jakieś pierścienie na kolumnie kierownicy, czy coś.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wcześniej jeździłem starym Mercedesem 123 (beczka), więc tam było "trochę" więcej miejsca :)
3,0
Wyciszenie
Po 8 latach plastiki trzeszczą i skrzypią bardziej, niż w poprzednim samochodzie - mercedes 123 (´79 rocznik).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przestarzały silnik. W mieście bez problemu weźmie 10l. Zimą nawet i 11.
Rekord niskiego spalania przy długiej trasie, to 7,8l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niedawno zamontowana instalacja gazowa. Auto jest mało warte - 5-7tys zł. Szkoda byłoby go sprzedać, więc pewnie długo będzie użytkowane.
Generalnie polecam. Dostępność części dobra. Duży bagażnik. Z gazem całkiem niezły interes.
Podczas 8 letniej eksploatacji typowe dla nexii usterki: pęknięta uszczelka pod głowicą - wymiana uszczelki i szlifowanie głowicy + mniejsze rzeczy.
Do tego łamiące się sprężyny w przednim zawieszeniu - po wymianie na lepsze problem ustał.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.5i 75KM 55kW
[l/100km]