Miałem wypadek, wypadłem z ostrego zakrętu(jechałem dosyć szybko ok.110 km/h). Niby moja wina, ale ciągle nie daje mi spać po nocach złapana guma w przednim kole, która mogłabyć przyczyną wpadnięcia w poślizg. Samochód obrócił się o 270 stopni i wylądował w rowie uderzając tyłem w skarpę i przewracając się na bok kierowcy(przy okazji mogę powiedzieć, że skuteczne okazały się pasy - zarówno ja jak i dwóch pasażerów wyszliśmy z tego prawie bez zadrapania). Niestety mimo tego, że samochód po postawieniu na łapy wyglądał w miarę (nawet jeden ze świadków zdarzenia powiedział, że do warsztatu powinienem dojechać) tzn. stracił tylko przedni spojler+halogeny, jedną lampę+kierunek, b.lekkie wgniecenie bocznych drzwi kierowcy+nieotwierające się drzwi tylne i lekko zdeformowana maska oraz uszkodzony prawy McPherson, to konieczna była interwencja warsztatu posiadającego ramę do wyciągania i prostowania karoserii. Potwierdziła się tu opinia, że Nexia to samochód o bardzo niskiej sztywności nadwozia, jednak z drugiej strony samochód wychamował na twardej skarpie z prędkości ok.100 km/h i przypominam, że nikomu nic się nie stało, a niewidoczne na pierwszy rzut oka pęknięcie nadwozia miało prawo się stać. Mimo tego auto po naprawie wygląda prawie jak nowe, a skutki wypadku w praktyce są małozauważalne. Silnik pracuje bezawaryjnie, to samo tyczy się hamulców z układem ABS(lepszy niż ten montowany w Lanosach), przestronne wnętrze(większe optycznie niż w Lanosie), dynamika jazdy i osiągi na bardzo dobrym poziomie, wyciszenie mogłoby być lepsze. Ogólnie Całkiem Fajne Autko.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dynamiczny jak na 90 koni, może trochę za głośny, ale niektórzy-tak jak ja-lubią jak silnik trochę pomrukuje.
4,0
Skrzynia biegów
Prawie bez zastrzeżeń, tylko za krótkie przełożenia, w efekcie dobra elastyczność, ekonomika i przyśpieszenie kosztem prędkości maksymalnej (najwięcej jechałem ok. 180 km/h na bardzo długiej prostej, ale myślę że gdyby mi autobus nie wyskoczył to 190 bym zamknął).
4,0
Układ jezdny
Trochę za sztywne zawieszenie (czuć prawie każdą łatę i dziurkę w asfalcie-samochód jest na ciut niższym usportowionym zawieszeniu) są tego plusy i minusy. Układ ABS działa poprawnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie budzi zastrzeżeń, no może trochę patrząc wstecz, ale to normalne w hatchbackach, dla porównania proponuję wsiąść do Lanosa gdzie widoczność do tyłu jest mniej niż beznadziejna
4,0
Ergonomia
Jeśli chodzi o wnętrze, to osobiście wolałbym aby deska rozdzielcza była bardziej nowoczesna, poza tym wszystkie przyciski pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie budzi większych zastrzeżeń, tylko liście wpadające do wentylacji, ale przytrafia się też autom takich marek jak Nissan czy VW.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód tej klasy w zupełności wystarczająca. Zastrzeżenia budzi tylko miejsce pasażera z przodu, półka ze schowkiem nie pozwala wysokim osobom na wygodne siedzenie, chyba że daleko odsuną fotel.
3,0
Wyciszenie
U mnie przeciętne na wybojach(stukający plastik), jak to w hatchbacku, ale ma też na to wpływ wypadek jaki miałem i bardzo sztywne zawieszenie. Na dobrej drodze(bez dziur)-do 120 km/h całkiem znośnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe na trasie 95-110 km/h + miasto w godzinach szczytu spalił około 6,8 litra - proszę samemu ocenić. O przeglądach nie będę pisał bo na nie nie jeździłem(auto z drugiej ręki).
5,0
Stosunek jakość/cena
Na polskim rynku nie ma obecnie auta z takim wyposażeniem i o tak dobrych właściwościach za tak śmiesznie niską cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest to raczej bezawaryjne auto.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wypadek kosztował mnie w sumie ok.5500zł, jego opis i skutki podaję w