Dosyć komfortowe autko dla 3-4 osobowej rodziny, wyposażone w nieprzyzwoicie pojemny bagażnik (390 litrów - nie w kij dmuchał), bardzo przyjemne w długich trasach (dobre wyciszenie, w sumie dynamiczny silnik), trochę mniej po mieście ze względu na taką sobie elastyczność, ale i tak daje sobie radę z większymi silnikami spod świateł. Godne polecenia nawet przy intensywnym użytkowaniu, zdarzają sie przebiegi rzędu 270 tys - i nadal na syntetyku... zainteresowanych zapraszam na strony www.nexia.pl.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek bardzo żwawy, jednak mało elastyczny, trzeba się namachać lewarkiem, w kadecie wystarczyło wrzucić trójkę i w zasadzie jazda po mieście była załatwiona ;-). Za to ładnie się zbiera na trasie, nie strach jest wyprzedzać.
5,0
Skrzynia biegów
W zasadzie nie ma się czego przyczepić, czasami zazgrzyta przy wrzucaniu wstecznego, poza tym piątybieg to je ono! Biegi bardzo łatwo wchodzą, czasami haczy ale b. delikatnie.
3,0
Układ jezdny
Firmowa zawieszka za miękka - po miejskich dziurach jest fajosko, ale w trasie powyżej 120 - strach. W zakrętach się kładzie, buja... Przede wszystkim utwardzić, a może i obniżyć...
Komfort
5,0
Widoczność
Lepiej niż w kadecie 3d, te szybki z tyłu robią swoje. Chociaż z drugiej strony nie widać końca przedniego zderzaka, trzeba się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Jest po prostu ok, podoba mi się schowana popielniczka, parę schowków, wgłębień - ale to raczej standard. Dobrze rozplanowany kokpit, sporo rzeczy jest w dźwigienkach pod palcem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podobnie jak w kadecie- rewelka, odmgławia w kilkanaście sekund. Z tyłu gorzej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mogło by być lepiej, ale w sumie auto ma 4 metry... i bagażnik 400 l... Ale mogłaby mieć krótszy dziób i dzięki temu więcej miejsca na nogi, jak się człowiek odsunie do tyłu to tamci mają biednie...
5,0
Wyciszenie
Tu jest naprawdę baaaardzo dobrze, silnik mruczy, na piątym biegu przy 130 można po cichu rozmawiać, radia też nie trzeba przygłaśniać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części mechaniczne pasują od opla - to jestplus bo nic tak nie formuje rynku jak konkurencja. Z tym nie ma na szczęście kłopotu. Gazu pali koło 10-11 po mieście i 8,5-9 w trasie. Benzyny nie wiem ;-) - parę litrów na tysiąc...
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobra propozycja - za ok. 10 tys zdarzają się sztuki w nienagannym stanie, bezwypadkowe, z salonu, w wieku 5-7 lat. Zdecydowanie warte swojej ceny. Szkoda, że nie ma nowszych (przynajmniej u nas, robią je ciągle na rynek rosyjski).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żaróweczki, duperelki - auto ma 7 lat a ja je mam od miesiąca więc dam czwórkę na zachętę, zobaczymy jak dalej będzie. Były jakieś wycieki spod pokrywy zaworów, ale wymienili uszczelkę i jest ok. Kiwa się fotel kierowcy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przerdzewiał tłumik, były wymieniane sprężyny z tyłu - na koszt komisu na szczęście, poza tym - tfu, tfu - nic. Był przejrzany i nie wymaga żadnych interwencji