Karoseria
: korozja progow, nadkola tyl, delikatnie doly drzwi
3,0
Całokształt
Trzy to składowa dwoch ocen
5 - dla osob, ktore majac malo pieniedzy, chca kupic w miare duzy, niezawodny samochod. Wybor na rynku jest spory i te auta rzadko sa kombinowane jak wiele sprowadzanych do naszego kraju. Eksploatacja jest tania i na pierwszy samochod dla mlodej rodziny moze byc
1 - to wynik porownania ze wspolczesnymi kompaktami. Czas robi swoje i nowe auta sa lata swietlne przed nexia. Nowe turbodiesle jezdza duzo lepiej, mniej pala, sa bardziej komfortowe, cichsze, bezpieczniejsze i generalnie duzo lepsze. Moze to troche niesprawiedliwe, jednak czasem jezdze troche lepszymi samochodami i sam mimowolnie porownuje wrazenia jadac swoim autem
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik oceniam, podobnie jak i całe auto przeciętnie. Na tle rówieśników wcale nie jest tak źle. Nie ma żadnych wycieków czy podejrzanych odgłosów. Nie bierze oleju i dzięki małej masie samochodu przyspiesza do 100km/h całkiem sprawnie - zmierzone 11,5s. Elastyczność to zupełnie inna sprawa. Tu jest bardzo słabo. Zmierzyłem przyspieszenie na piatym biegu 80-120 i wyszło 25,5s a jechałem sam! Auto bez \"pałowania\" w ogóle nie chce jechać. Chociaż, żeby oddać sprawiedliwość, auta o podobnej mocy rzadko kiedy mogą pochwalić się lepszymi wartościami. Przyspieszanie ewidentnie męczy to auto. Juz Tico, mimo gorszych osiagów duzo lepiej reagowalo na gaz i dzieki krotszej skrzyni i wysoobrotowym charakterze silnika dawalo chciaz troszke przyjemnosci (lepsze wrazenia akustystyczno-dynamiczne ;)) Teraz mam w planach 110konne HDI więc może stad tak marna ocena dynamiki. Porownanie z polonezem przemilcze ;)
3,0
Skrzynia biegów
Podobnie jak silnik - nie mam zastrzeżeń natury technicznej działa i nic nie wskazuje by miało się coś z nią stać złego. Piątka to bieg ekonomiczny. Precyzja w sumie też przeciętna.
2,0
Układ jezdny
Jak to jest, auto jest miekkie, a nie jest komfortowe? Słabo wybiera nierówności, bujając na nich dość mocno. Na zakrętach przechyły tez sa zauwazalne, ale samochod ten sluzy do spokojnej jazdy i wtedy nie ma problemu. Trwalosc zawieszenia równiez jest bardzo dobra, a ceny czesci super niskie. Jedynie hamulce sa kiepsciutkie pod wzgledem skutecznosci i czesto trzeba do nich zagladac
Komfort
2,0
Widoczność
Moja ocena wynika z małej przedniej szyby, wysoko poprowadzonej dolnej krawedzi szyby tylnej (duzy bagaznik), mocno parujacych szyb jesienia i zima oraz naprawde TRAGICZNYCH swiatel mijania. Dopiero po zakupie zarowek NightBreaker cos tam widac, w przeciwnym wypadku uznalbym jazde tym autem w nocy za niebezpieczna. Te wysuniete zderzaki i wielka maska tez nie ulatwiaja zycia na parkingu.
3,0
Ergonomia
Moze byc jak na tamte lata, cudow nie ma. Kierownica umieszczona jest jakos mocno pionowo, nie posiada regulacji. 4 dlatego, ze nawet jestem zadowolony z foteli. Sa dosc obszerne, wygodne i calkiem niezle wyprofilowane.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja slabo usuwa pare z szyb. Ogrzewanie daje rade - nie narzekam
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest mniej wiecej tyle co w nowej Fabii czy w Astrze F. Nexia jest zbudowana na bazie Kadetta, a pamietajmy ze mial on tylko nieco ponad 4m dlugosci. Nexia ma 4.25 ze wzgledu na nieco inny ksztalt maski i mocno wysuniete zderzaki (po jaka cholere?). Bagaznik jak na hatchbacka jest za to bardzo duzy. Jest to chyba najlepszy element tego samochodu
3,0
Wyciszenie
Silnik jest dosc cichy, ale mocno slychac prace zawieszenia (jak w malym samochodzie) i oplywajace powietrze. Nie ma co porownywac ze wspolczesna klasa kompakt.. Oprocz tego wiele elementów wnetrza skrzypi i trzeszczy w czasie jazdy, co wynika z niewielkiej sztywnosci karoserii (lepiej nie miec tym wypadku, stare samochody sa malo odporne na zderzenia)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest niezle. W miescie przy spokojnej jezdzie bez korkow 7.2 benzyny. W duzych korkach dochodzi do 9-9.5. W trasie przy spokojnej jezdzie nad morze udalo mi sie spalic tylko 5.5l i ten wynik uwazam za bardzo dobry. Przy 120km/h pali okolo 6.5l.
Chociaz nadmienie jeszcze raz, ze osiagi uwazam za slabe..
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakosc jakas jest, cena prawie zadna. Zalecam kupno zadbanego egzemplarza. Gdyz przy tej cenie, w przypadku zaniedbanej sztuki wymiana samych elementow eksploatacyjnych moze przekroczyc wartosc auta
Np opony 500, amortyzatory 300, wydech 200, hamulce i elementy zawieszenia 500, rozrzad, olej etc. Utrzymanie samochodu to nie tylko paliwo! Nie mowie juz o walce z korozja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie spodziewalem sie tego prawde mowiac, ale w zasadzie auto ma 12 lat, a ja nie musze sie do niego praktycznie wcale dotykac! Mechanizmy sa naprawde bardzo trwale, a i tandetne wnetrze w zasadzie sie nie psuje - moze za wyjatkiem wyrobionych pokretel regulacji kata pochylenia oparcia foteli przednich. Zdecydowanie ten samochod dba o kieszen wlasciciela
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyzej. Byloby 5 ale korozja niestety daje o sobie znac. Kupilem zadbany egzemplarz, bezwypadkowy wiec moze dlatego mam tylko ten jeden problem
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5i 75KM 55kW
[l/100km]