Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Nexia Hatchback

nexiomania.pl, 15 lat temu
Silnik 1.5i 75KM 55kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 135 tys. km
Daewoo Nexia Hatchback 1.5i 75KM 55kW 1994-1999 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wbrew obiegowej opinii przyzwoita niezawodność i trwałość.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza! Nexia jak każdy stary Opel lubi być jedzona przez rdze.
Układ hamulcowy : Zaciski zyskają na bezawaryjności i skuteczności po wymianie na te od np. Lanosa
Inne : Jeżdżąc na LPG pamiętać o stanie paliwa w baku - jesli będzie na rezerwie to prawie pewne że zatrzemy pompę paliwa
5,0
Całokształt
Calościowo jestem bardzo zadowolony z samochodu. Ma swoje wady jak rdza czy miekkie zawieszenie jednak przyzwoita niezawodność i taniość części rekompensują to. Naprawdę polecam ten samochód szczególnie przy obecnych cenach na rynku wtórnym.
Wrażenia
4,0
Silnik
75 koników to nie rewelacja, jednak autkiem można w miarę sprawnie się poruszać, czy to w mieście czy na trasie. Silnik trwały- stara sprawdzona Oplowska konstrukcja, bardzo dobrze znosi także LPG (instalacja Elpigaz założona 50000km temu nie była nawet regulowana, chodzi wzorowo)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobra, aczkolwiek wsteczny nie zawsze można wbić za pierwszym podejściem. Reszta wchodzi bez zarzutu, lekko, żadnej szarpaniny jak się umie zmieniać biegi. Zestopniowana dobrze, przy redukcji w mieście można bardzo sprawnie wyprzedzać - 2 bieg konczy się przy ok 90km/h; 3 bieg przy ok 130km/h.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny... emerycki. Mięciutko bardzo- na plus komfort na minus prowadzenie samochodu. Auto większe ma tendencje do podsterowności niż zarzucania tyłkiem. Małym plusem może być w miarę przyzwoita trwałość (o ile nie wozi sie worków z ziemniakami w bagażniku) ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dobra, nie ma problemów z parkowaniem tyłem. Trzeba tylko wziąść drobną poprawkę na odstające zderzaki, ale to kwestia przyzwyczajenia i wyczucia jak w każdym aucie.
4,0
Ergonomia
Co tu o ergonomii pisać... wszystko pod ręką, bardzo proste w obsłudze. Samochód żadnej elektroniki, klimatroników itp nie posiada więc nie ma co rozpisywać się o pokrętłach od wentylacji...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku- nic dodać nic ująć, choć latem przydala by się klima bo przy +30 stopniach zimnego powietrza z nawiewu nie poczujemy... Zimą też można przeżyć, szybki odmarzają i odparowują w przyzwoitym tempie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu wystarczająco, pozycja za kierownicą wygodna, ponad 300km bez przerwy nie stanowi problemu dla kręgosłupa (no może tylek boli od za długiego siedzenia, hehe). Z tyłu miejsca za duzo nie ma jak na taki samochód- moglo by być lepiej. Bagażnik w porządku- wakacyjne bagaże dla rodziny pomieści (w zależności jak duża kosmetyczkę zabierają panie).
4,0
Wyciszenie
Jest cicho co z resztą potwierdzają pasażerowie ktorzy pierwszy raz jadą Nexią. Rewelacji nie ma, jeździlem cichszymi pojazdami, jednak o ile silnika nie żyłujemy na wysokich obrotach jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na dzisiajsze czasy spalanie nie jest rewelacyjne, no ale samochód zbudowany na bazie starego Kadeta... - i tu dochodzimy do zalety Nexi bowiem części od Opla Kadeta czy też Astry są praktycznie takie same i nieraz na pudelku było logo GM a nie Daewoo. Średnio 9 - 10 litrów po mieście przy dynamicznej jeździe. Na trasie okolo 9 litrów w granicach 140km/h. Części zamienne bajecznie tanie - już do Seicento są droższe i w zasadzie więcej kasy zostawiamy w warsztacie za robociznę niż za części.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę chyba nie znajdziemy nic lepszego... już za 3000zł można kupić egzemplarz w przyzwoitym stanie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Autko stare, 12 lat robi swoje. Od kąd użytkuję ten samochód (okolo 40000 kilometrów zrobiłem przez 4 lata, poprzedni własciciel mój tata) z awarii drobnych było tyle: - żaróweczka w światlach czasami się przepali (drobne koszty żarówki) - samoregulatory w tylnych bębnach należalo wymienić (70zł i browar dla umilenia pracy) - dla bezpieczeństwa zgnite przewody hamulcowe wymienione (koszt uniwersalnych przewodow kupowanych na dlugośc, nie pamiętam ceny) - drobne problemy z centralnym zamkiem (czasami trza otworzyć z kluczyka) - alternator był regenerowany (100zeta u elektryka za robocizne) - zacisk hamulcowy przyrdzewial co powodowalo grzanie się prawego koła (100 za używki, polecam dołożyć i za 300 kupić nowe od np. Lanosa) - z mojej winy uszkodziłem prowadnice wycieraczek, trza było na szrocie zaopatrzyć się w \"nowe\" (koszt piwa) - z mojej winy zatarlem pompe paliwa (zamiennik 75 zł chodzi jak burza) - czujnik ciśnienia oleju (chyba 20zł o ile dobrze pamiętam) - cylinderek w tylnym bębnie \"rozwalił się\" (nie pamiętam kosztów ale taaani był) To chyba tyle... bo oczywiście nie wspominam o zawieszeniu (wymieniane raz), wydechu (środkowy tłumik i ostatni wymieniane raz), klockach hamulcowych czy oleju...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu ok. 110000km pękła uszczelka pod głowicą. W trasie liczącej 320 kilometrów awaria nastapiła 5 kilometrów od domu. Z trudem, ale dowlekłem się pod dom a następnie do mechanika gdzie silnik skonał (naprawa o ile dobrze pamiętam 600zł) I to w zasadzie tyle z poważnych które unieruchomiły samochód - reszta to drobnostki które można samemu zrobić (wszystko co pamiętam wymienione powyżej)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.5i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Nexia Hatchback 1.5i 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
9,50 zł
10,9
l/100km
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Nexia Hatchback