Nexia jest przyjemnym samochodem. Pogląd ten wyrażają zarówno kierowcy, jak i pasażerowie. Pewne wady kompensowane są ceną, jak również licznymi zaletami. Nadaje się do wygodnych podróży na "trasie", a i w mieście stanowi pojemny (aczkolwiek czasami zbyt duży - parkowanie...) i dynamiczny środek transportu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość elastyczny, żwawo reaguje na dodanie gazu... właściwie nieco zbyt żwawo - z powodu zastosowania "nerwowego" układu wtryskowego Daewoo (a nie np. Bosch) lubi "rwać".
4,0
Skrzynia biegów
Nieźle zestopniowana, ale chodzi dość ciężko. Wsteczny dość wolno się synchronizuje.
4,0
Układ jezdny
Po gładkiej nawierzchni jedzie się bardzo komfortowo. Na dziurach niestety zawieszenie daje się odczuć i usłyszeć. Trzymanie drogi niezłe, ale duże przechyły na zakrętach psują troche wrażenie. Bardzo mocne wspomaganie kierownicy - zaczyna przeszkadzać przy wyższych prędkościach. Trudno ustawić zbieżność tak, żeby auta w ogóle nie ciągnęło na którąś stronę. Hamulce skuteczne, ale wymagają przyzwyczajenia (głęboko osadzony pedał).
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu OK :-) Ale tym samochodem (3-drzwiowy hatchback) nie da się cofać... niestety, ogromne słupki "C" i wysoko położona dolna linia okien sprawiają, że przy cofaniu za często używa się lusterek...
5,0
Ergonomia
Być może w środku nie jest pięknie, ale wszystko jest tam, gdzie być powinno. Może to kwestia przyzwyczajenia, ale w wielu nowych autach z "pięknymi" deskami czuję się gorzej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Ogrzewanie i nawiew działają efektywnie. Ręczna klimatyzacja szybko schładza wnętrze lub, w zależności od potrzeb, odparowuje szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest obszernie i wygodnie. Z tyłu (hatchback, 3-d) nie jest już tak wesoło, ale również nie jest źle. Niezbyt długie trasy można pokonywać w 5 osób. 4 dorosłe osoby mogą udać się Nexia w podróż bez uszczerbka na zdrowiu :-)
4,0
Wyciszenie
Silnik do 3000 obrotów/min jest naprawdę nieźle wyciszony. Powyżej już go słychać, ale hałas dalej nie jest dokuczliwy. Niestety do dźwięku silnika dochodzi cała gama odgłosów zawieszenia i elementów wykończenia wnętrza - szczególnie na nierównych drogach.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu należy Nexię skrytykować. Na trasie da się utrzymać spalanie rzętu 7 l/100 km, ale w dużym mieście 9-10 l to normalka. Dość dużo jak na 1.5/90KM...
5,0
Stosunek jakość/cena
Trzeba przyznać, że cena jest naprawdę atrakcyjna. Nexia nie jest już produkowana, więc mowa tu o rynku wtórnym. Za cenę Nexii z mocniejszym silnikiem i pełnym wyposażeniem można w tym samym roczniku kupić słabsze auto zachodnie w podstawowej wersji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie psuje się dużo więcej niż w większości aut. Części są tanie, ponieważ wiele elementów mechanicznych jest "kompatybilnych" z Oplem Kaddettem lub Asconą.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki nie występują tu bardzo często, ale mogą pociągnąć za soba duże koszty naprawy. Oryginalne części Daewoo są bardzo drogie, a nie sposób użyć Oplowskich zamienników np. przy naprawie karoserii, elementów wnętrza, czy niektórych części silnika.