Auto godne polecenia. Terenówka z prawdziwego zdarzenia. Bardzo funkcjonalna, pojemna, niezawodna, łaskawa dla kieszeni (poza ubezpieczeniem, ale to nie jej wina). Podkreślmy, że Musso to jednak w połowie Mercedes ML (silnik, skrzynia, zawieszenie, elektryka). Tylko "buda" jest koreańska, ale i tej niczego nie brak. Skądinąd można uznać to za ogromną zaletę, gdyż auto nie stanowi obiektu zainteresowania amatorów cudzej własności. W sumie - nie zamieniłbym Musso na inny samochód tego typu i w tej cenie. Szczególnie, że mam szczęśliwie autentycznego Ssangyonga nie zaś Daewoo - kiepsko się u nas kojarzące.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik - co tu dużo mówić - turbo diesel mercedesa. Klasa sama w sobie. Nawet na największym mrozie po prostu odpala i jedzie! Co do dynamiki, nie ukrywajmy, że przy tej masie (bez mała 2 tony) przydałby się większy silnik, ale i ten ciągnie jak należy. Ale za to 2.9 spala znacznie mniej niż jakiś gigant. Wolę nieco mniejsze przyspieszenie niż wiry w baku!
3,0
Skrzynia biegów
Do ideału sporo jej brakuje. Ale jak się posmaruje, to jakoś chodzi.
4,0
Układ jezdny
Mocne zawieszenie, ABS, TCS jak dotąd niezawodne i - jak na prawdziwą terenowkę przystało - system 4x4, który naprawdę się sprawdza w praktyce.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka są super!!!! Ogromne talerze! Jednak cofanie taką "ciężarówką" trudno nazwać szczególnie komfortowym. Przydałby się czujnik parkowania. Poza tym bez zarzutu. Podkreślę tylko jeszcze jedną genialną rzecz - w Musso patrzysz na wszystko i wszystkich z góry - rewelacja!
5,0
Ergonomia
Kupę miejsca, cockpit sensowny, wszystko pod ręką (tylko ten włącznik tylnej wycieraczki jakoś tak kiepsko... - dość niefortunnie umieszczony!). Bagażnik ogromny - tak łatwo nie da się go wypchać po brzegi (780 l.)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawna, szybka, wydolna. Trochę słabo w praktyce funkcjonuje ogrzewanie tylnej części auta. Klima manualna ale OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W pełni wystarczająca dla czterech dużych (a nawet pięciu mniejszych osób). Super! (a do bagażnika - tak na marginesie - spokojnie wejdą dwaj pasażerowie typu dwa spore dogi i jeszcze będą mieć miejsce, żeby sobie swobodnie tam pobiegać)
4,0
Wyciszenie
Trzy uszczelki przednich drzwi są naprawdę wydolne - można swobodnie rozmawiać. No a że turbo diesel zawsze jest w pewnym stopniu słyszalny (nota bene - brzmi bardzo przyjemnie; lubię ten mercedesowski klekot), na odgłosy w Musso nie można bynajmniej narzekać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Liczby mówią same za siebie. Jak na tak ogromne auto, o tak rozlicznych możliwościach, pali zupełnie przyzwoicie. Natomiast zupełnie nieprzyzwoita jest w tym krajucena ropy, ale to już zupełnie inna sprawa (nota bene - po kiego nasze chłopaki siedzą w Iraku???!!!)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze na Polskim rynku nie kupisz lepszej tak dużej i mocnej terenówki. A w dodatku naprawdę niebrzydkiej. Po dodaniu kangura i progów wygląda naprawdę extra!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rzeczywiście drobiazgi - zresztą wprostproporcjonalnie do natężenia eksploatacji w terenie. Tak więc końcówki drążków mogą ulec wcześniejszemu zużyciu. Ale to chyba nie jest dziwne, jeśli ktoś jeździ ostro po wertepach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, jak dotąd brak!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.9 TD 129KM 95kW
[l/100km]