Dobre auto dla osób średniego wzrostu bez rodziny, ewentualnie z małym dzieckiem, do miasta - z zastrzerzeniem, że w tym mieście jednak dużo pali .. ratunkiem może byc LPG, ale gaz najlepszy jest do zapalniczek...
Wrażenia
3,0
Silnik
3 cylindry nigdy nie będą kulturalne. Osiągi takie sobie, lepsze od SC900 ale gorsze od SC1.1, generalnie Tico lepiej się zbiera.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra praca skrzyni, lekko działa sprzęgło.
3,0
Układ jezdny
Wysoko umieszczony środek ciężkości powoduje przechyły na zakretach. Dość komfortowy.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze poza wyczuciem przodu pojazdu.
4,0
Ergonomia
Mały samochodzik, nie dla wyrośniętych. Poza tym bark szczególnie denerwujących elementów funkcjonalnych - poza umieszczeniem przycisków podnoszenia szyb przednich.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak klimy. Ogólnie dobrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w małym samochodziku, ciasno, szczegónie kiepska jest szerokość na przednich fotelach - chyba po 126p i Tico najmniejsza na rynku. Plus za 5 drzwi.
5,0
Wyciszenie
Jak na klasę auta to bardzo dobre.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tico w porównaniu z Matizem jest mistrzem oszczędzania. Matiz pali dużo. Za dużo. Ceny napraw niewielkie, poza tym mało się psuje.
4,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu do równorocznych Lanosów i o dziwo Nubir (sic!) to jest za drogi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pewnie kilka drobiazgów padło ale już nawet nie pamiętam co to było.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po prostu auto niezawodne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW
[l/100km]