Wymieniłem niedawno z dużym bólem serca. Auto było tanie w utrzymaniu i niezawodne, do tego w miarę wygodne. W tej cenie nie mogłem wybrać lepiej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na tak malutki silnik - bardzo dobrze. Chyba nikt nie spodziewa po matizie auta sportowego. Po przejechaniu 140 000 km żadnych problemów.
4,0
Skrzynia biegów
Były z nią problemy dość wcześnie, nie z samą skrzynią, ale jakimiś linkami łączącymy skrzynię z drążkiem, ciężko wchodziły biegi. Zrobili to jednak na gwarancji i jest ok.
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Jak na auto z najniższej półki bardzo dobra. Mało schowków, brak np. w prawych drzwiach. Wszystko ułożone wygodnie i pod ręką. Wersja Friend nie ma nawet zegarka, zamiast informacji z RDS w radiu ustawiłęm więc zegarek. Naprawdę nie ma czego zarzucić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kierunek dmuchawy można łatwo wyregulować, nagrzewa się szybko. No tak niewielką kabinę w zupełności wystarcza. Brak klimy, toteż latem gorąco, ale jest też wersja z AC.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Każdy kto wsiądzie jest pozytywnie zaskoczony. Z przodu zmieści się każdy, fotele można bardzo mocno odsunąć, z tyłu wtedy wiele miejsca nie zostanie, ale cudów nie ma. 4 osoby 180 cm pomieszczą się wręcz komfortowo. Maksymalnie weszło 7... ( w tym w bagażniku :)
3,0
Wyciszenie
Po aucie za tą cenę nie można spodziewać się więcej. Powyżej 100km/h trzeba podgłośnić radio, powyżej 130km/h można je wyłączyć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam ciężką nogę, przy tak małym silniku pedał gazu jest najczęściej wciśnięty do podłogi, więc rekordów ekonomiczności nie biję. W trasie gdy nie przekracza się 120km/h potrafi spalić 5,5, ale gdy bije się rekord trasy podchodzi do 6,7. Rekord to 7,5 (autostrada i gaz do dechy). W mieście trochę ponad 6.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jedno z tańszych aut, jeśli chodzi o wykonanie i niezawodność wogóle się tego nie odczuwa. Najfajniejsze auto z najniższej półki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje, może dlatego, że w tak ubogiej wersji nie ma się co popsuć :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po przejechaniu 140 000 km raz stanął w trasie, wysiadł alternator. Mogłem wcześniej zareagować na świecącą się ikonkę akumulatora... (byłem w trasie i liczyłem, że uda mi się wrócić)
Kiedyś nie odpalił, stało się coś z przewodami wysokiego napięcia. Naprawa tylko 100 zł.
Droga była wymiana sprzęgła po ok. 120 000km, ale chyba miało prawo się zużyć.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW
[l/100km]