Miałem wiele samochodów w tym 2 Matizy. Oba bezawaryjne, ekonomiczne i w ogóle "debeściaki":)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest naprawdę pożądny. Mimo tak małej pojemności wkręca się na obroty bardzo szybko [pod warunkiem przekroczenia 2200 - 2500 obr/min, później to już miodzio]. A po wymianie wkładu filtra powietrza, kolektora wydechowego i tłumika na Remusa można już zadziwić niejedno wieksze auto:)))
3,0
Skrzynia biegów
Wszystko fajnie gdyby nie ta 2. Dopóki olej w skrzyni jest zimny to makabra. Dużo daje wymiana oleju na castrol TAF-X [pełen syntetyk] i regulacja linek sterujących biegami
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie Matiza jest samą przyjemnością. Jedyny mały minusik to jazda po nierównościach, gdzie słychać stukanie [pomimo braku luzów w zawieszeniu]
Komfort
5,0
Widoczność
Nic dodać nic ująć - rewelacja
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki są tam gdzie powinny. Nie trzeba niczego szukać. Kierownica pomimo braku regulacji na optymalnej wysokości
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Małą niedogodnością są parujące szyby podczas jazdy na krótkich odcinkach w DUŻEJ wilgotności powietrza i z kompletem pasażerów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Do jazdy w 4 osoby Matiz nadaje się wyśmienicie. Teoretycznie jest miejsce dla 5 ale to raczej teoria. Dla zobrazowania powiem, że ilość miejsca z przodu jest porównywalna z Polonezem
4,0
Wyciszenie
Niestety Matizy robione w Polsce nie mają montowanego wytłumienia między komorą silnika a kabiną [od strony komory] ale to w niczym nie przeszkadza. Jazda do 120km/h jest bezproblemowa i można rozmawiać bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny przeglądów raczej normalne, ze wskazaniem na niskie. Matiz jest chyba jednym z nielicznych samochodów prawie niewrażliwych na styl jazdy. Oczywiście nie chodzi mi o jazdę na 6000 obrotów ale można jeździć dosyć dynamicznie nie bojąc się o wydatki na paliwo.
Spalanie, które podaje jako minimalne dotyczy jazdy z prędkością 110 - 120 km/h [czasem więcej] trasą W-wa - Poznań w temperaturze ok. 8 st
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem limitowaną wersję Impuls w bardzo dobrej cenie. Pełne wyposażenie, atrakcyjna cena katalogowa, a na dodatek wysoki upust [5000] i opony zimowe gratis. Co mógłbym kupić innego? 10-letni złom rozbity na Zachodzie? NO WAY!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeździsz i jeździsz - TO się nie psuje!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana akumulatora tydzień po kupnie - są 2 możliwości: albo ktoś przed sprzedażą podmienił w salonie na jakiś zabytkowy albo stojąc na placu rozładował się i zasiarczył. W każdym razie wymiana na nowy [gwarancja oczywiście] i jest OK.
Wtryskiwacz - wymiana na gwarancji, zdarza się najlepszym:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW
[l/100km]