Jakość wskazuje na przeznaczenie komercyjne, np. jako reklamówka otrzymywana na lotnisku, żeby dojechać do domu. Oczywiście tylko dla mniej wygających klientów.
Wrażenia
2,0
Silnik
Za niski moment, jedynie przy wyższych obrotach niby chce jechać. Konieczność mechanicznej regulacji zaworów w nowym aucie jest poprostu śmieszna. Mimo, że w komorze silnika jest trochę wolnego miejsca dostęp do większości oprzyrządowania jest utrudniony.
1,0
Skrzynia biegów
Oporna praca zwłaszcza 1 i 2 bieg, ciężko o intuicyjną i szybką zmianę.
1,0
Układ jezdny
Tył auta zbyt lekki i stanowczo za miękki.
Komfort
3,0
Widoczność
Nie widać maski, z początku trudno wyczuć dystanse, na szczęście tej maski prawie nie ma..
1,0
Ergonomia
Oprócz przełącznika kierownicy i prędkościomierza ergonomia bardzo niska.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Jakość materiałów i wykonanie skutecznie generują stuki i niepotrzebny hałas.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zbyt duża czułość na warunki użytkowania, auto delikatne. Trwałość i pewność rozwiązań technicznych bardzo niska. Jak na nowoczesny silnik o pojemności 0,8l pali stanowczo za dużo.
1,0
Stosunek jakość/cena
Zamiast 5-letniego Matiza o wiele lepszym rozwiązaniem będzie 6-letnia Corsa lub 15-letnie Audi, które pojeździ dłużej, lepiej i o wiele bardziej komfortowo a eksploatacja wcale nie wyjdzie drożej.
Nie polecam Matiza nikomu.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak cybantów na pompkach spryskiwaczy oraz ich umieszczenie pod błotnikiem! Zbyt mały strumień powietrza wentylacji na szyby boczne. Nadmiar wężyków i złącz układu chłodzenia - większe prawdopodobieństwo nieszczelności.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Układ dolotowy wymaga regularnego czyszczenia w przeciwnym razie spalanie ok. 10l/100km
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW
[l/100km]