Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Matiz

Tomek_Wawa, 19 lat temu
Silnik 0.8 i 51KM 38kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 88 tys. km
Daewoo Matiz 0.8 i 51KM 38kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
4,23
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Mysle, ze w tej klasie aut wiele spodziewac sie nie mozna, a Matiz zaskakuje i to na plus. Glowne zalety to: -przestronne i ergonomiczne wnetrze -dynamiczny silnik -niska cena zakupu -niezawodnosc -niskie koszty eksploatacji -atrakcyjny wyglad Natomiast wady to: -maly bagaznik -slabe zawieszenie (szczegolnie tyl) -srednia jakosc plastiku we wnetrzu
Wrażenia
4,0
Silnik
Na miasto silnik jest super: dobre przyspieszenie i bardzo dobra elastycznosc. Na trasie w 2 osoby tez mozna pojezdzic, ale przy wiekszym obciazeniu dynamika znacznie spada i trzeba go mocna krecic.
4,0
Skrzynia biegów
BMW to to nie jest, ale w tej klasie samochodow trzyma przyzwoity poziom.
2,0
Układ jezdny
Jak dla mnie to najwieksza wada tego auta. O ile jazde na wprost i wybieranie nierownosci mozna zaakceptowac, ostre pokonywanie zakretow kosztuje duzo nerwow lub jest po prostu niemozliwe.
Komfort
5,0
Widoczność
Super! Zadnych zastrzezen. Duze szyby i lusterka, oraz wysoka pozycja kierowcy zalatwiaja sprawe.
5,0
Ergonomia
Jak w wiekszosci koreanczykow czyli bardzo funkcjonalnie. Obsluga intuicyjna - wszystko jest tam gdzie powinno byc.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak wiekszych zastrzezen. Jedynie w czasie deszczu przy 4 osobach paruja tylne szyby. Duzy plus za cichy wiatrak, ktorego nawet na drugiej predkosci praktycznie nie slychac.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto klasy mini jest bardzo dobrze. 4 osoby zmieszcza sie bez trudu, a na przednich fotelach jest wygodnie. Co istotne w malych samochodach, gdy ktos jedzie z tylu nie trzeba przesowac foteli, jest wystarczajaco duzo miejsca (to zupelnie inna klasa niz Seicento). Niestety odbywa sie to kosztem bagaznika.
4,0
Wyciszenie
W miescie nie ma problemow. Glosno zaczyna byc powyzej 120-130 km/h oraz oczywiscie na wysokich obrotach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W cyklu miejskim spalanie moglo by byc troszke mniejsze, ale i tak nie ma wiekszych powodow do narzekania. Na trasie rewelacyjnie - optymalna predkosc to 115 km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniadze nie kupimy lepszego auta (jezeli od mocy bardziej cenimy niski przebieg, mlody rocznik oraz niezawodnosc).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprocz przepalonej zarowki oraz zsunietego przewodu spryskiwacza tylnej szyby nic sie nie dzieje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Praktycznie tylko materialy eksploatacyjne (klocki, filtey itp.). Jedyna "pozaplanowa" awaria dotyczyla problemow przy uruchamianiu przy duzej wilgoci - problem zostal rozwiazany poprzez wyciecie malego kawalka maty wygluszajacej przy cewce zaplonowej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Matiz 0.8 i 51KM 38kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
6,6
l/100km
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Matiz