małe zwrotne autko miejskie tanie w utrzymaniu OC, części zamienne dobre na 1 szy samochód dla początkującego kierowcy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik po wymianie zaworów bez zarzutu , jednak ze względu na słabe przyspieszenie nikogo na trasie specjalnie nie wyprzedzimy
2,0
Skrzynia biegów
jest jednym z mankamentów w matizie , często haczy ,problem z wstecznym.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie jak na razie ok, samochód ma wspomaganie, bardzo niewielki promień skrętu pozwala na bezproblemowe manewrowanie, łatwo wchodzi w zakręty.
3,0
Karoseria
Matiz należy do aut którego korozja niestety żre progi i nadkola musiałem robić w swoim aucie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra z tyłu dość duża szyba, często zatem korzystam z wstecznego lusterka, boczne także ok
4,0
Ergonomia
samochód jak dla mnie przestronny,wygodne fotele , do reszty także nie ma się co za bardzo przyczepić ,bagażnik mógłby być większy
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pomimo że mam wersje TOP nie mam klimatyzacji ( była w opcji) Nawiew przeciętny
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie należę do zbyt potężnych, rodzina także drobna więc dla mnie ok
3,0
Wyciszenie
Do cichych raczej ten samochód nie należy, ale da się przeżyć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie OC, więcej się wyda na robociznę niż na części, pali średnio ale jest to konstrukcja z końca XX wieku więc czego wymagać. spalanie na trasie około 5 mieszany 6,5 w mieście dochodzi do 8
4,0
Stosunek jakość/cena
Od taniego auta nie można wymagać jakości, szczególnie we wnętrzu kabiny, trwałości blachy. Jednak jeśli chodzi o mechanikę jest całkiem ok auto mało awaryjne, dla mnie ok.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jeśli o auto się dba i się je szanuje nie powinniśmy mieć wielu napraw.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
kupiłem od kogoś mocno sterany egzemplarz silnik po wymianie zaworów chodzi ok , przydałoby się także wymienić sprzęgło. samochód w każdym razie jak dotąd nie odmówił mi posłuszeństwa.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW
[l/100km]