Jak za ceny używanych auto bardzo dobre, części tanie, jak jest zadbany nie rdzewieje i mało spala, podstawa jak ktoś kupuje to trafić na zadbany egzemplarz, i kupywać za 3-4tys
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik nic dodać nic ująć, trzeba chyba było by nalać oleju roślinnego żeby go zepsuć, przy wymianie oleju co 10-12tys zero niespodzianek, zapala od kopa we wszystkich warunkach pogodowych, wymóg to dobre świece np NGK, kable np Bosch, i raz na 5 lat wymienić kopułkę z palcem, spalanie niskie 6l średnio.
3,0
Skrzynia biegów
Ze skrzynią już gorzej, dwójka ciężko wchodzi, i długi skok lewarka, jednakże idzie się przyzwyczaić, podstawa to wymiana oleju na jakiś dobry.
3,0
Układ jezdny
Tutaj mocna 3, podstawa to dobre opony, na zakrętach lepiej nie szarżować, auto ma wysoki środek ciężkości, amortyzatory z tylu szybko się poddają jednakże są tanie 70-80zl szt, kierownica bez wspomagania jednak kręci się lekko, ocena pozytywna
4,0
Karoseria
Wbrew pozorom Matiz ma ocynkowane nadwozie, podstawa to konserwacja od nowości bitexem i założenie nadkoli i chlapaczy, u mnie od nowości progi w dobrym stanie, a auto ma 16 lat, bardzo dobrej jakości metaliczny lakier( to nie to co teraz lakiery wodne)
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność bardzo dobra nic dodać nic ująć,
3,0
Ergonomia
Ergonomia bardzo dobra, wszystko pod ręką.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj słabo, zapychająca się nagrzewnica, i parujace szyby, w zimę i jesień jest ciężko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Małe auto ale dużo przestrzeni w środku, każdy kto jedzie jest zdziwiony taką przestrzenią w takim małym samochodzie.
2,0
Wyciszenie
Słabe w trasie jest głośno, w mieście jest dobrze, jednakże silnik słychać cały czas, pomaga dodatkowe wygłuszenie ale czy warto to robić, jak komu się chce.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
i tutaj konik tego auta, tankując w dobrych stacjach Shell, BP, spalanie tyle co kot napłakał, podstawa to sprawny zapłon, dobre swiece i kable, oraz co najważniejsze sprawdzić czy nie ma hamulców zapieczonych bo jak ma to spalanie wzrasta o 100%, silnik lubi wysokie obroty koło 3tys i wtedy spala najmniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Prawie wszystkie auta pochodzą z polskich salonów i można znaleźć auto w bdb stanie za przysłowiowe grosze od pierwszego właściciela,bezwypadkowe ja za swoje zapłaciłem 3tys plus drugie tyle zainwestowałem w wymianę części i auto jeździ jak nowe, także 5 gwiazdek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się choć można je usunąć niskim kosztem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było żadnych które by unieruchomiły auto.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW
[l/100km]