Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Matiz

Doriss, 11 lat temu
Silnik 0.8 i 51KM 38kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Daewoo Matiz 0.8 i 51KM 38kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
3,46
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnętrze - bardzo dużo miejsca w środku, mimo małych rozmiarów zewnętrznych. Przednia szyba pod odpowiednim kątem dodatkowo optycznie powiększa wnętrze. Plastiki przyzwoitej jakości, jak na tą markę. Świetna widoczność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza, która dosłownie zżera samochód. Wymaga regularnych wizyt u lakiernika (albo pogodzenia się z tym i czekania, aż do środka zacznie lać się woda)...
Układ hamulcowy : Tarcze i klocki wymieniane częściej niż w przypadku np. Seicento - słaba jakość materiałów.
Inne : Wymiana zbiornika paliwa, który przegnił na łączeniach.
4,0
Całokształt
Kupiłam ten samochód zaraz po zrobieniu prawa jazdy. Wybierałam między nim i Seicento - wygrała cena, wnętrze (dużo większe niż u konkurenta), cena części (niższa niż do Fiata) oraz wygląd zewnętrzny - samochód wizualnie zestarzał się mniej, niż ten sam rocznikowo Fiat. Wyboru nie żałuję. Jeżdżę już ponad 2 lata i generalnie sobie chwalę - za taką cenę trudno wymagać od niego zbyt dużo, może stąd brak rozczarowania. Użytkuję na co dzień (dojazdy do pracy, rodziny, zakupy itp., rzadziej dalsze wyprawy) i najważniejsze, że nigdy mnie nie zawiódł. Samochód nie należy do wyjątkowo komfortowych. Jest głośny (szczególnie w okolicach 90-100km i wyżej), niezbyt dynamiczny, ma mały bagażnik. Prowadzi się dobrze, choć jest chybotliwy i powyżej 120 km/h strach tym jeździć. Trzeba ostrożnie brać zakręty, bo mocno się kładzie, i uważać na podmuchy wiatru w trasie - z powodu małej wagi i gabarytów samochodem strasznie rzuca. Z minusów wymieniłabym jeszcze dość wysoką usterkowość jeśli chodzi o pierdółki (wiele osób by je zignorowało, ale mnie drażniły). Największa wada to karoseria, która gnije na potęgę. Z plusów mogę wymienić: cenę zakupu (w tej chwili ok. 2000-3500zł), nawet sporo miejsca z przodu (pomijam bagażnik, który jest malutki), dość dobrze spasowane plastiki odporne na zadrapania, doskonałą widoczność i wielkie lusterka, bardzo niskie koszty eksploatacji (tanie naprawy, niskie spalanie). Wygląd to oczywiście kwestia gustu. Nie żałuję zakupu. Jeśli ktoś szuka auta do miasta w tej cenie, to mogę polecić!
Wrażenia
3,0
Silnik
Stosunkowo równa, ładna praca jak na 3-cylindrowy silnik dość starej generacji. Lubi wyższe obroty, wtedy zbiera się całkiem dynamicznie jak na taką specyfikację - świetnie sprawdza się w mieście, na trasie dużo gorzej. Mógłby być mocniejszy - wyprzedzanie to czasem problem. Powyżej 120km/h mam wrażenie, że silnik z wysiłku wyskoczy przez maskę ;-) Bolączką kilkuletnich Matizów są głośno pracujące zawory - nawet regulacja niewiele pomaga.
2,0
Skrzynia biegów
Tutaj bardzo kiepsko, skrzynia jest mało precyzyjna, wsteczny wchodzi za którymś razem, dwójka haczy przy redukcji. Myślałam, że to wątpliwy urok mojego egzemplarza, ale rozmawiałam z innymi właścicielami Matizów i mają identyczne wrażenia.
3,0
Układ jezdny
Z powodu gabarytów samochód sprawia wrażenie "wywrotowego" - mocno się kładzie na zakrętach, trzeba jeździć ostrożnie i uważać na powiewy wiatru przy prędkości 100km/h i wyższej. Generalnie dobry do miasta, zwrotny, wszędzie się zmieści. Kobiety będą narzekać szczególnie na egzemplarze bez wspomagania - przy manewrowaniu na ciasnym parkingu można się napocić.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność oceniam bardzo dobrze - wysoka przednia szyba ułatwia obserwację świateł, nawet gdy staniemy tuż pod nimi. Stosunkowo wąskie słupki. Świetna widoczność na boki i do tyłu (duża tylna szyba), bardzo duże lusterka.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką (nawet dla małej kobietki), trudno więcej wymagać od "gołego" samochodu :-) Plastiki nawet ładnie spasowane jak na auto tak niskiej klasy, odporne na zarysowania - po 13 latach mój samochód prezentuje się naprawdę zacnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Samochód w miarę szybko się zagrzewa w zimie, bardzo łatwo zniwelować parowanie szyb. Wlot powietrza do nawiewu musi być umieszczony w sprytnym miejscu, bo nawet w lecie bez klimy powietrze leci dość chłodne (dla porównania w Seicento leci gorące), co pomaga przetrwać dojazd do pracy w lecie. Nie skomentuję działania klimatyzacji, bo nie mam :-)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód należy do najmniejszych na rynku, wymiary są porównywalne z konkurencyjnym Seicento, a miejsca w środku jest zdecydowanie więcej. Podczas pierwszej przejażdżki mój ojciec, miłośnik dużo większych gabarytów, zrobił wielkie oczy, i wypalił, że "takie małe gówienko, a tyle miejsca, jak oni to zrobili!" :-)
2,0
Wyciszenie
Trudno mówić o jakimkolwiek wyciszeniu. Silnik sam w sobie pracuje głośno, szczególnie przy większych prędkościach - na trasie podróż jest bardzo uciążliwa, w mieście można się przyzwyczaić. Niestety słychać każdą dziurę, stuki, puki, bardzo wyraźnie słychać szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczne autko - w mieście pali mi ok. 5-5,5l/100km, w trasie 4,5-5l/100km. Nie jestem doświadczonym kierowcą, który może powiedzieć, że jeździ naprawdę ekonomicznie, a mimo to samochód pali naprawdę mało. Doceniałam to szczególnie w czasach studenckich ;-) Śmieszne koszty części i napraw.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niska cena nie oznacza wcale fatalnej jakości - byłam nawet mile zaskoczona szczególnie wytrzymałością plastików w środku. Samochód sprawdza się całkiem dobrze, a bardzo niskie koszty części i napraw stawiają go wyżej niż jego największego konkurenta, Fiata Seicento.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo pierdółek - psujące się klamki (wymieniałam 2 razy), stuki, puki różnego pochodzenia, przerwany wężyk tylnego spryskiwacza, problem z otwieraniem zamka drzwi od środka, awaria zamka bagażnika.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam samochód ponad 2 lata, w trasie nigdy mnie nie zawiódł, ale odwiedzam mechanika na bieżąco, gdy tylko coś wykryję. Było trochę roboty - z najpoważniejszych: wymiana listwy kierownicy, wymiana zbiornika paliwa (rozszczelnił się). Trzeba się nastawić na regularne wizyty u blacharza/lakiernika.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Matiz 0.8 i 51KM 38kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
6,6
l/100km
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Matiz