Matiz to samochod do miasta. podobno calkiem dobrze znosi gaz, oprocz tego jest waski i wjedzie w kazde miejsce na parkinkgu, ale jak trzeba to zawiezie w dalsza trase. Oczywiscie fotele nie sa wygodne jest dosc glosny, ale rekomensuje to w miare niskim spalanie i praktyczna bezawaryjnoscia. jesli ktos szuka samochodu taniego i jezdzacego to poelcam. jedyne na co nalezy zwrocic uwage to karoseria matizy rdzewieja na potege, na alelgro wszystki sa ladnie \"odpicowane\" ale to tylko pwoeirzchwonie trzeba sprawdzic podwozie, i nastawic sie na generalny remont w ko 2 tys powinno sie zmiescic (powodozie karoseria).
Jesli zastanawiasz sie miedzy matizem tico seicento itp to beirz matiza z czystym sumieniem moge go polecic
Wrażenia
4,0
Silnik
Typowa japońska kosiarka, tak japońska z tego wzgledu iż silnik Matiza to jednostka pochodzaca z suzuki. Ogolnie dobrze, troche glosny, jesli chcemy zeby poruszal sie dosc zwawo trzeba go nakrecic, a to zwieksza spalanie
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze, biorac pod uwage klase auta, po 10 latach uzytkoania od czasu do czasu 2 bieg wchodzil ciezej ale zdazralo sie to sproadycznie i na nie rozgrzanym silniku
4,0
Układ jezdny
jak na dosc wysoki samochod bylo dobrze
Komfort
5,0
Widoczność
duza przednia szyba, wysoka pozycja za kierownica, na pewno duzo lepiej niz u konkurencji czyt seicento
4,0
Ergonomia
ogolnie nie ma sie do czego przyczepic, gdyz wielu guzikow w samochodzie nie ma:) ale uchwyt na kubek jest, cos czego brakuje u wszechobecnie wychwalanej konkurencji. jedyne co na poczatku denerwuje to otwieranie szyb miedzy fotelami
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
calkiem ok, silnik wysokoobrotowy szybko lapie temperature co za tym idzie w srodku tez robi sie szybko cieplo
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w porownaniu z konkurencja bardzo dobrze, 5 drzwi wysoki, z przodu miejsa jak w kazdym innym samochodzie, z tylu na epwno lepiej niz w jakis 2 drzwiowych autkach
2,0
Wyciszenie
tu rewelacji nie ma, po 200 km trzeba kupic w aptece stopery do uszu, albo podglosisc radio i itak kupic stopery :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie przy wolnej jezdzoe ok 6 l, szybka jazda tj 130-140km/h nie wiem kolo 8. ceny czesci smiesznie tanie, jednak wymieniac je trzeba czesciej niz w japonczykach
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
łożyska! rpaktycznie co pol roku trzeba wstawic nowe, oporocz tego wszystko w normie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie balem sie nim jechac w polske. kazdy matiz ma swoje usterki ktore wychodza w okreslonym pzrebiegu tj, alternator, cos z kostka elektryczna i peknieta szyba(przez 10 lat).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW
[l/100km]