Karoseria
: Autko (ocynkowane fabrycznie) zostało przerysowane. Rysy są na aucie od ponad 2 miesięcy do gołej blachy, a rdzy kompletne zero.
4,0
Całokształt
Idealny jako drugi samochód w rodzinie, dla dostawcy cateringowego, czy singla. Jego żywiołem jest miasto i to do czego został zaprojektowany wykonuje w 100%. Jest mały, zwrotny, całkiem wygodny i co najważniejsze - całkowicie BEZAWARYJNY. Jednak należy dbać o wymiany eksploatacyjne i ostrożnie wybierać auto przed kupnem. Jak najbardziej polecam, bardzo udane autko od Daewoo, bije na głowę Seicento.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniczek naprawdę rewelacja. Cichy, niezawodny, stabilnie pracuje, jak na tę klasę pokonuje spore przebiegi.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to kula u nogi tego auta. Jest bardzo krótka, lecz można się przyzwyczaić, wychylenie lewarka jak w Ikarusie i ma się wrażenie sporych luzów, jednak jest bezawaryjna.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest bardzo proste, nie najgorzej znosi polskie drogi, jednak pow. 100 km/h pokonywanie zakrętów jest niezłą przygodą, zaś pow. 120 km/h nawet jazda na wprost może dla niektórych okazać się utrudnieniem, zwłaszcza przy większym wietrze. Układ jezdny jest niezawodny, wymienia się wyłącznie elementy, które się normalnie zużywają w trakcie eksploatacji.
Komfort
5,0
Widoczność
W Matizie siedzi się wysoko, szyby, a zwłaszcza przednia, mają dużą powierzchnię, a słupki są cienkie, widoczność jest dzięki temu rewelacyjna.
5,0
Ergonomia
Wszystko oprócz przycisków elektrycznego podnoszenia szyb (przy lewarku zmiany biegów) jest tam, gdzie powinno być. Rozmieszczenie jest intuicyjne, przyciski są duże, łatwo wcisnąć, do wszystkiego mamy dostęp z fotela kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dzięki małej pojemności silnika, samochód jest nagrzany dosłownie po kilku minutach. W tej kwestii BAJKA. Są też osobne nawiewy na szyby boczne, które w przypadku włączenia dmuchawy, działają bez przerwy, w przeciwieństwie do Fiata, w którym trzeba wybrać tor powietrza, na szybę przednią lub boczne, ma to ogromne znaczenie w czasie deszczu i zimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej klasy jestem pod wrażeniem miejsca jakie oferuje. Samochód jest dość wysoki, dzięki czemu wyższe osoby nie mają takiego problemu z usadowieniem się jak w Seicento. W miarę wygodnie będzie podróżować jednak czwórka, a nie piątka osób. Matiz, o dziwo, bije na głowę pod względem wygody na tylnej kanapie swojego większego brata - Lanosa.
5,0
Wyciszenie
W warunkach miejskich, do których został stworzony chodzi cicho jak odkurzacz. Powyżej 110 km/h zaczyna się robić głośniej, lecz i tak nie ma tragedii.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali niewiele, jedynie w zimę wzrasta mu apetyt, części są w miarę tanie i łatwo dostępne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość nie jest szczególnie powalająca, ale za te pieniądze, uczciwa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód zawiódł mnie tylko raz, lecz z mojej winy, gdyż nie podładowałem wcześniej słabego akumulatora i najzwyczajniej w świecie nie zakręcił.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kompletne zero. Nic oprócz wymian eksploatacyjnych nie było przy nim robione.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW
[l/100km]