Na matizie kilka osób uczyło się jeździć więc obecnie trzeci bieg ciężko wchodzi - trzeba go trochę przytrzymać. Wsteczny również nieraz nie zaskakuje.
3,0
Układ jezdny
Auto przechyla się na zakrętach, pewnie przy większej prędkości zamiast wpaść w poślizg przewróciłoby się na bok.
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety nie ma klimatyzacji ;-P
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność to niewątpliwa zaleta matiza. Niskie zużycie paliwa, niskie ceny części.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Powoli wychodzi rdza. Progi musiałem wymienić przy 110 tyś. Urwała się linka ręcznego - przy 80 tyś. I wyciekał płyn hamulcowy z cylinderka w tylnym kole.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelka między kolektorem ssącym a blokiem silnika. Skończyło się tym, że cały płyn uciekł z silnika w 15 minut, a auto zgasło (na szczęście) i wyszedłem pozaglądać czy coś się nie stało z instalacją gazową. Potem co 10 minut dolewanie wody i w taki sposób udało sie wrócić do domu. Koszt uszczelki to 8 zł, a roboty cały dzień - trzeba wykręcić reflektor, zbiornik na płyn chł., przepustnicę, listwę paliwową i oczywiście kolektor.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW
[l/100km]