Inne
: Wygodne siedziska. Ich konstrukcja. Przestrzeń nad głową, Wysokość samochodu, to, że się wsiada, a nie \'kładzie\'. Prześwit, dzięki któremu wszędzie wjade. To jest Matiz terenówka miniSUV :D POLECAM!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: lewe łożysko
Silnik
: uszczelka pod klawiaturą...
5,0
Całokształt
Gdyby nie bogata przeszłość samochód byłby świetny. Jako samochód firmowy również rewelacja. 5 drzwiowy, świetny dostęp do narzędzi, czy amteriałów na tylnych siedzeniach, etc. - nie to co w seicento...
Wrażenia
4,0
Silnik
Gdyby poprzednia właścicielka wymieniała olej co 10k, a nie co 50tys km nie byłoby konieczności wymiany głowicy... Poza tym mankamentem REWELACJA! Te \"51KM\" na światłach przeobraża to auto w diabła ;) Jestem baaardzo zadowolony (aby ktoś nie pomyślał - jeżdzę również toyota rav4 130KM więc mam porównanie). Kompresja po 180k przebiegu - książkowa. Uszczelka pod klawiaturą - stale wymieniana... chyba z 5 razy...
4,0
Skrzynia biegów
Problemy z wbiciem pierwszego biegu, reszta okay. Na \'piątce\' jeżdżę przy 50km/h bezproblemowo. Jak dla mnie świetna skrzynia, można się rozpędzać spokojnie (ekonomicznie) i dynamicznie 9sportowo ;) ).
3,0
Układ jezdny
gdyby nie 5 wymian łożyska z lewej strony, bo piasta jest wygięta (wypadek) to okay, ale oprócz tego rewelacja - brak wspomagania kierownicy, a mimo wszystko kierownica chodzi leciutko. Świetne hamowanie. Największym atutem tego samochodu jest prześwit! On jest wysoki i wysoko uniesiony! Wjadę na każdy krawężnik, nie obawiam się, że ktoś mi z tyłu zajedzie na parkignu, bo wyjadę z każdej strony :D To powinna byc kategoria miniSUV :D
Komfort
5,0
Widoczność
REWELACJA!!!
4,0
Ergonomia
W tym samochodzie się wygodnie SIEDZI, a nie na \'wpół leży\" jak w większości \'plaskaczy\' ;/ Dla mnie to wygoda.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silniczek szybko się rozgrzewa, a potem rewelacyjnie grzeje. Z początku tylko zanim w całym samochodzie zrobi się ciepło zimno mi w kolana (brak nawiewu na tej wysokości). W nogi cieplutko. Tylna szyba również rewelacyjnie szybko się rozgrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
REWELACJA! Jak już wspomniałem, tu się siedzi, co nie męczy karku (nie trzeba cały czas nienaturalnie przytrzymywać głowy w nienaturalnej pozycji jak w \'plaskaczach\'. Miejsca dla kierowcy jak i pasażera jest okay. Z tyłu również nie ma problemu.
3,0
Wyciszenie
Tutaj trzeba samemu zadziałać w celu kupna mat wygłuszających, etc. powyżej 70 jak dla mnie BARDZO głośno.... a tam, od 130 km/h to radio można wyłączyć. albo stracić słuch.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W lecie gdy spokojnie jeżdzę (piątka przy 50km/h) na mieście spada do 4,8l/100km. W zimie o 1 litr więcej. Na trasie - w lecie (90km/h) 4,3l/100km, w ziemie 5,8-6,3l/100km. Przy 162km/h (na autostradzie) (Vmax tego samochodu) to smok - 8 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Część tanie jak barszcz! Kupowałem tylko oryginalne. Przy tej cenie to grzech kupić podróbkę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdyby nie \'bogata\' przeszłość tego egzemplarza nie byłaby konieczna wymiana głowicy, lewej piasty i 5 lewych łożysk. Podczas wymiany tarcz hamulcowych wymagana wymiana łożysk - są wciskane, czy jakoś tak i trzeba kupić nowe. Aaa i zacisk klocków z lewej strony mnie ładnie zaskoczył - skubaniec się zablkował. Myślałem, że koło się zapali - takie było gorące ;)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW
[l/100km]