Karoseria
: No nie ma mocnych i po prawie 10 latach autko zaczyna korodować.
4,0
Całokształt
Jak na tak mały samochodzi do jazdy w mieście to jest to świetne rozwoązanie. Niezawodny - przez całe 5 lat eksploatacji i 80 tys. przebiegu (a w momencie kupna miał już 5 lat) musiałem go oddać do warsztatu tylko wtedy gdy sam coś w nim popsułem. Ostatnio zaczeły się kłopoty natury wiekowej - rura wydechowa musiała być zaspawana, bo się urwała, ale w koncu to już 10 lat. Aha, tylko nikomu nie polecam robić w Matizie crash testów, gnie się jak plastelina.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do jeżdżenia po mieście świetnie się nadaje, na trasy zdecydowanie za słaby.
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak małe autko.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w granicach rozsądku - po mieście pewnie i 7,5 l potrafi spalić ale średnie na poziomie 6 - 6,7 l. Na trasie kiedyś udawało mi sie nawet zejść poniżej 5 l, ale teraz mam chyba cięższą nogę i na trasie pali mi z 5,5 l. Najbardziej pozytywną cechą są ceny przeglądów i napraw Matiza. Części oryginalne śmiesznie tanie. Podam przykład za ostatni przegląd z wymianą paska rozrządu, płukaniem systemu chłodniczego, wymianą oleju, płynu do wspomagania, filtru paliwa i powietrza zapłaciłem w ASO Dewoo trochę ponad 400 złoty. Z tego co się orientuje to w większości wypadków sam przegląd w innych serwisach kosztuje więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW
[l/100km]