Oj ten Matiz, powiem wam ludzie że jeżdżę tym autkiem już troszkę (10tys.km)pewnie za mało by wypowiadać się ,ale postanowiłem dodać parę zdań.
Więc ,to że to auto jest słabo wyciszone ,że ciężko wskakuje drugi bieg ,ze do bagażnika można schować co najwyżej parę piw , i tak lubię to auto;).Trzeba mu przyznać ze jest to autko idealne dla świeżo upieczonych kierowców ,siedzi się w nim wysoko i widoczność z tyłu jak i z przodu jest doskonała .To autko jest naprawdę mało awaryjne ,a jak już coś nam padnie wystarczy nieraz parę złotych i wszystko gra. Części do matiza są znacznie tańsze niż do seicento. Spalanie jak na tak mały samochodzik nie jest też żadną rewelacją, ale 5drzwi to już coś jak na auto o takich gabarytach. Mało kto wie że matiz to odrzucony projekt Fiata Seicento. MAm środki na coś lepszego , obawiam się jednak że zmiana mnie niezadowoli .Mając kilkanaście tysięcy złotych jakie używane auto można kupić aby powaliło matiza na kolana?
Czasem śmieję się z wielbicieli niemieckiej motoryzacji ,którzy swoje golfy ,stare bmki i ople pchali z zachodniej granicy. Ci sami którzy na daewoo mówią koreańskie gówno i ci sami którzy stoją teraz w warsztatach licząc na upust dla stałych klientów;)
A matiza ,jak najbardziej polecam;)
Wrażenia
5,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW
[l/100km]