Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Matiz

16 lat temu
Silnik 0.8 i 51KM 38kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 162 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Daewoo Matiz 0.8 i 51KM 38kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
3,00
21% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Żona-lato-niski poziom płynu w chłodnicy>plantowanie głowicy wymiana uszczelki
Układ hamulcowy : blokowanie kół tylnych>wymiana rozpychaczy
Zawieszenie : wymiana wachacze tył-ok60tys przód i końcówki drążków-140tyś
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
silnik mimo przebiegu ok.161000km pozwala na wyciśnięcia 145km/h, ale z przy zimnym widać trochą białego dymku musi mieć już przedmuchy w cylindrach, bo wywaliło mi uszczelkę na głowicy olej sączy się bardzo powoli, ale jednak poziom w ciągu 10000 z max spada do min bez dolewki. Obecnie nie lubi jazdy powyżej120km/h
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia trochę wymagająca bo raz zmieniłem olej na zwykły to miałem problemy z wrzucaniem biegów, po wymianie na deawoo OK. Ogólnie wszystko ok choć V mogłaby być trochę wyższa dla podniesienia ekonomiki jazdy
3,0
Układ jezdny
poprzednio jeździłem Tico(van pneumatyczne amortyzatory) i Matiz trochę gorzej wchodzi w zakręty jest za miękki środek ciężkości jest wyżej(projektowany był jako hybryda i brakuje mu akumulatorów w podłodze) ale nadrabia mocą więc można czasem podciągnąć przodem,byle nie przesadzić(Żona przy teście łosia wylądowała na szybie i przedniej masce, a budę wykręciło jak ręcznik pierwszy matiz poszed do kasacji)
Komfort
3,0
Widoczność
jeśli nie liczyć zaparowanych tylnych bocznych szyb przy jeździe w 4lub5 to widoczność jest dobra przyciemnienie górnej części przedniej szyby jest OK bardzo pomocne są duże lusterka boczne choc mogłuby być posadowione przed pierwaszą boczną szybką zwłaszcza że przy max wilgotności tylko ta szybka jest czysta, nie posiadam klimy więc jest jak jest.
3,0
Ergonomia
rozwiązanie włącznika świateł daje wiele do życzenia, ale po tylu latach juz przywykłem, zapinanie pasów z przodu jest utrudnione (gniazdo jest trochę za nisko przeszkadza kurtka lub bluza), do przełączników jest łatwy dostęp, może ze względu na gabaryty pojazdu, lecz pasujemi to.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
przy jeżdzie max 2 osoby wentylacja jest OK problem powstaje gdy jest bardzo wilgotno lub jedzie więcej niż 2 osoby często zaparowują tylne boczne szyby. Zimą ogrzewanie jest OK po ok.2 min jest juz wyczuwalne ciepło.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest trochę wąski, ale jeśli chodzi o długość i wysokość mile zaskakuje wielkość kabiny.
3,0
Wyciszenie
Uszczelki w drzwiach trochę nie domykają więc przy większych prędkościach szum od powietrza jest bardzo dobrze słyszalny. ale jeśli chodzi o silnik to po wymianie tłumika końcoego(120\\\'000km)i wymianie łącznika pomiędzy katalizatorem, a srodkowym (159\\\'000km)mruczy do ok 4\\\'5tyś/min
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
częsci warto kupować na allegro> są tanie, a jakością nie ustępuja oryginałom. Zużycie paliwa nigdy nie przekroczyło 8l/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
plantowanie głowicy i wymiana uszczelki(Żona),tylne chamulce blokowanie wymiana rozpychaczy i szczęk chamulca tylnego.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daewoo Matiz