Jak na 3 - cylindrowca pracuje świetnie i bezawaryjnie. Zimą przy największych mrozach, nawet po kilkudniowym postoju pali od dotknięcia - rewelacja!.
Natomiast dynamika > 100 km/h to całkowita porażka. To nie jest auto do śmigania po autostradach. Najlepsza prędkość to jakieś 85-95 km/h
2,0
Skrzynia biegów
Biegi lekko haczą i to chyba bez wyjątku w każdej sztuce. Krótkie przełożenia.
4,0
Układ jezdny
Miękkie, bujające zawieszenie, Awaryjne (sworznie), ale niewiarygodnie tanie wahacze przednie (od 20 zł). Nawet do malucha były droższe! Komfort lepszy niż w innych autach tej wielkości i klasy cenowej
Komfort
5,0
Widoczność
świetna
4,0
Ergonomia
bardzo dobra, lepsza niż w wielu autach klasy D
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nieźle, ale widziałem lepsze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na tą wielkość b. dobra ( dorównuje niektórym samochodom z segmentu B), tylko trochę wąsko. Bagażnik symboliczny.
2,0
Wyciszenie
w niektórych egzemplarzach (u mnie też ) nie ma wyciszenia komory silnika - duży minus
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe rewelacyjna. Przy ostrej beznadziejna - zaleta i wada małego silnika. Średnie spalanie z ostatnich 2 kkm (lato, 80 % trasy)- 4,4l
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby daewoo nie padło pewnie dalej byłby to bardzo popularny model. Zaskakująco tanie części. Rewelacyjne spalanie przy spokojnej jeździe (ale za duże przy szybkiej). Generalnie więcej plusów niż wad.
Gdybym nie potrzebował znowu większego autka, pewnie mógłbym kupić matiza raz jeszcze. Niestety niedługo powiem mu pa pa.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nigdy nie miałem przymusowego postoju, ale duperele czasem siadają (linki sprzęgła i prędkościomierza, sworznie wahaczy, koroduje wydech i podstawki foteli)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poważnych usterek brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW
[l/100km]