Silnik
: Ponad 200 tys. km i nie zauważyłem śladów zurzycia - nie bierze wogle oleju, spalanie i osiągi takie jak 150 tys. km temu... gdyby miał o chociaż o 15km więcej było by super!
4,0
Całokształt
Jak za takie pieniądze nie można narzekać, zwłaszcza, że autko nigdy mnie nie zawiodło. Co do rdzewienia auto nie powinno rdzewieć, bo jest dobrze zabezpieczone (blacha podwójnie ocynkowana)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sprawuje się względnie dobrze pod warunkiem, że jeździmy sami. W trasie powyżej 100km/h wyraźnie brakuje mu mocy...ale czego spodziewać się po 3cylindrach i 51 patatajkach :). Natomiast jeżeli chodzi o niezawodność - doskonale!
4,0
Skrzynia biegów
podczas redukcji 2jka czasami ciężko wchodzi, czasami problem ze wstecznym (trzeba wysprzęglić, wrzucić na luz i jeszcze raz wsteczny) - nie narzekam
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie zestrojone w miarę komfortowo, przy większych prędkościach i ciasnych zakrętach ma tendencje do przechylania się - przy wyjściu z zakrętu trzeba dodawać gazu
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest źle, czasami przeszkadza lewy słupek.
4,0
Ergonomia
Czego się spodziewać po autku za taką cenę... jest dobrze. Plusem jest automatyczne gaszenie świateł po wyłączeniu silnika.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie silnik dosyć szybko nagrzewa wnętrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Powiedziałbym, że nawet więcej miejsca niż w pandzie - zwłaszcza z tyłu. Mógłby być odrobinę szarszy, daleko wysunięta przednia szyba daje wrażenie przestronności autka). Bagażnik na zakupy wystarczający.
3,0
Wyciszenie
do 100 km/h daje się radę swobodnie rozmawiać i słychać muzyki
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zależy od jakości zalanego paliwka i sposobie jazdy. Latem udało mi się spalić jakieś 4,5 litra na setka jadąc z prędkością ok. 100km/h. W mieście koło 6l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli ktoś szuka niezawodnego, taniego w eksploatacji wozidełka i porusza się głównie po mieście - gorąco polecam używanego Matiza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwa razy pęknięta linka sprzęgła (musiałem wtedy odpalać silnik z II biegu i toczyć się 40km/h do warsztatu), blokujące się pasy podczas zapinania po stronie pasażera. Jak na ponad 200 kkm nie jest źle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak poważnych usterek. Mam ponad 200 000 km przebiegu i ani razu nie zdarzyło mi się żebym nie mógł wyruszyć w trasę. Pali z dotyku nawet przy -25C, silnik nie bierze oleju, części tanie jak barszcz (wymieniłem podstawowe elementy zawieszenia, hamulce, 2x pasek rozrządu) Olej wymieniam co 10 tys.km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW
[l/100km]