Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Matiz

Nie chcem ale muszem., 16 lat temu
Silnik 0.8 i 51KM 38kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Daewoo Matiz 0.8 i 51KM 38kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
3,54
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Radio które sobie dokupiłem wraz z głośnikami. Jedyna pociecha z jazdy tym autem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : układ chłodzenia.
Układ hamulcowy : bardzo lipne hamulce zwłaszcza na tylnej osi.
Karoseria : Rdzewienie całego auta.
4,0
Całokształt
Ogólnie auto lipa. To moje prywatne zdanie po 9 latach użytkowania. Jak patrzę, to tymi autami jeżdżą same staruszki, kobiety i bardzo młode niezamożne małżeństwa. Auto zrobione z myślą o jeździe miejskiej, na trasę nie polecam-to je nie to. Jeśli się wydaży-czyli nie jest zajeżdżone i przegrzane to można śmiało polecić w/w osobnikom bo jest w bardzio jadalnych pieniążkach. Na uwagfę zasługują tanie części i stosunkowo bardzo rzadko zdarzające się awarie. Dla dwóch osób to dobra propozycja. O bezpieczeństwie nie waże się nawet mówić-to puszka po coli lub po piwie. Z tych którzy tym samochodem jeździli po kupieniu innego auta nie zgodziliby się już nigdy kupić matiza. No coments.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik radzi sobie nieźle z tą budą pod warunkiem że jedziesz sam i że auto ma do 100 000km. Ogólnie to sprawdzona konstrukcja Suzuki więc psuć się nie będzie pod warunkiem że nie będziesz w nim grzebał, kombinował i czyścił-to nie mały fiat albo polonez. Motorek jest bardzo słaby po pełnym obciążeniu samochodu zwłaszca na trasie w ogóle nie da się wyprzedać do tego dochodzi słabiutkie zawieszenie i fatalne hamulce. Silnik to typowa 3 cylindrówka chodzi jak walniety 4cylindrowiec, w miarę mało pali bo przy spokojnej jeździe w 6 powinien się zmieścić w lecie.
2,0
Skrzynia biegów
To feler tego auta. Zupełny knot który na zimno nie chce w ogóle przełączć biegów. Fatalna synchronizacja, ciągłe kłopoty z 1,2 a o redukcjach szybkich w ogóle nie ma co myśleć. Po prostu KNOT.
3,0
Układ jezdny
Bardzo badziewne zawieszenie, autem zarzuca i kołysze jak starą bryczka, w czasie jazdy auto trzeba trzymac cały czas jak narowistego konia bo ucieknie z drogi. Wspomaganie bardzo mocne. Auto lubi uciekać bokiem zwłaszca w zimie i na mokrej drodze. Jedyna zaleta zawieszenia to bezawaryjność i bardzo tanie części zamienne.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra na wprost i do tyłu. Słaba po skosie i na boki. Dobre duże lusterka. Na skrzyżowaniach nie widać amiany świateł gdyż do góry nic nie widać. Godnym pochwały jest napylony filtr p.słoneczny na przedniej szybie.
3,0
Ergonomia
W kabinie jest dobrze natomisat tzw. podatność obsługowo-naprawcza każe wręcz twierdzić że auto jest jednorazówką do 100000 km lub 5 lat. Wymiana czegokolwiek od żarówek począwszy jest poprostu makabrą. Żadnego dostępu, auto zrobione z byle czego byle było a dalej niech zarzynają się mechanicy i właściciele.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie dobra w zimie i w deszczu zaparowane szyby boczne i z tyłu. Największym mankamentem jest brak tzw. wentylacji grawitacyjnej. W czasie jazdy musi być włączony wentylator bo szyby parują zwłaszcza zimą i w deszczu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie auto miejsca jest zaskakująco dużo. Fotele są stworzone dla pigmejów lub przedszkolaków, chociarz w miarę wygodne, zagłówki służą tylko do tego, żeby w czasie stłuczki złamać kręgosłup szyjny, bagażnik jest malusieńki, drzwi z przodu otwierają się szeroko natomiast z tyłu za mało.
4,0
Wyciszenie
Dosyć dobrze na początku ale po paru latach eksdploatacji wszystko się tłucze od półek po zawieszenia. Poprostu TiT tandeta i taniocha.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W 6 l/100km powinniśmy się mieścić. Mój pali na okł.310-330km jakieś 22l E95. Jest masakrystyczna różnica w osiągch gdzy zamiast Orlenu 95 wleje się np. BP lub Shella 95., Nie to auto... W zimie załatwił mnie jesdnak na cacy przy okł.-20C potrafił spalić 10l/100km!!!! Masakra. Na trasie powinien zejść do max.5,2-5,5. Mniej się nie da. Tyle mi spalił z Nowego Sącz do Egeru na Węgrzech.
3,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie to chyba najtańszy najmłodszy samochód na rynku.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie psują się żadne drobiazgi. Auto ma elszyby i central.zamek. Żadnej awari. Ale... Wadą jest brak kontrolki świateł oraz brak automatu wyłaczającego światła mijania po wył. silnika efektem są zadowoleni sprzedawcy akumulatorów. Ja zarżnąłem juz 2 w ten sposób. A to nie mały koszt.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cieknąca pompa wodna, spalony kolektor dolotowy, zatarte hamulce z tyłu i z przodu, wycieki oleju spod miski olejowej. No i rdzewienie całego podwodzi, progów, nadkoli, wszelkich otarć i zawieszenia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Matiz 0.8 i 51KM 38kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
6,6
l/100km
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Matiz