Silnik trzeba kręcić żeby z niego wydusić moc. Kiedy się wkręca to zaczyna go słychać. Albo będzie cicho albo będzie się jechało. Jest to dosyć wysookobrotowy silnik i dlatego podróżowanie na 5 biegu jest przyjemniejsze i dynamiczniejsze przy 120 niż przy 90-100 km/h
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą ciężko i nieprzyjemnie. Po 55 tys. przebiegu jedynka pomimo że jest synchronizowana wchodzi bez wysiłku tylko przy prędkości prawie postojowej
2,0
Układ jezdny
Wyczuwalne odpadanie od drogi na szybkim nierównym łuku przyprawia o przyrost adrenaliny. Raczej nieprzyjemnie. Ciągle coś słychać jakby było coś poluzowane a nie jest i gumy w dobrym stanie.
Komfort
4,0
Widoczność
Mozna sie tylko przyczepić że przednie słupki potrafią doskonale zasłonić pieszego który idzie po przejsciu i nagle sie pokazuje w przedniej szybie jak już na ciebie krzyczy. Poza tym widać wszystko i parkowanie w każdym najmniejszym miejscu bez problemu
4,0
Ergonomia
W wersji podstawowej friend bardzo mało schowków. Dostęp do wszystkiego bardzo dobry.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super szybko sie nagrzewa i zanim wyjedziesz z osiedla juz wieje ciepło. W upały bez klimy słabo ale to w każdym bez klimy słabo jest.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185cm i jeżdze nim dosyć wygodnie i da sie jeździć w 4 osoby na niewielkie dystanse. W 5 osób to konserwa
3,0
Wyciszenie
Silnik słychać jak zaczynamy go troche kręcić żeby jechać w normalnym tempie. Ciągle słychać coś z zawieszenia i nikt nie wie co. Ten tak ma i już.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Całkiem ok, chociaż to współczesny maluszek to jak sie przydusi to do 7 litrów spali. W trasie przy jednostajnej jeździe ok. 5,5l. Części niedrogie. Mówie o nowych.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wcale tak tanio nie chodzą. Przy tej pojemności tanie OC i ceny części niewygórowane
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Moja "Matka" ma dopiero 55 tys km i zaczynaja sie sypać drobne rzeczy. Nie wyobrażam sobie jak wygląda ten samochód przy 200 tysiącach
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 50 tys połamały sie klocki hamulcowe i rozszczelnił układ do tylnej osi. Chyba były fabryczne. Dla wielu samochodów 50 tys przebiegu to wciąż stan jak nowy ale nie dla Matki
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 i 51KM 38kW
[l/100km]